כסף וצרכנות

מכה לטבע: בית המשפט קבע שתשלם מאות מיליוני דולרים

משרד התובע הכללי של ניו יורק הודיע כי השיג 523 מיליון דולר מחברת התרופות הישראלית טבע, זאת בעקבות משבר האופיואידים, ולמעשה מסמן את סוף ההתדיינות של המדינה נגד יצרני ומפיצי אופיואידים שאינם נמצאים כעת בהליכי פשיטת רגל: "המידע השקרי שהפיצו גרם נזק אדיר לחייהם של אינספור אנשים"
מערכת ice | 
תביעת הענק של טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik)
משרד התובע הכללי של ניו יורק הודיע ​​כי השיג 523 מיליון דולר מחברת התרופות הישראלית טבע, זאת בעקבות משבר האופיואידים, ולמעשה מסמן את סוף ההתדיינות של המדינה נגד יצרני ומפיצי אופיואידים שאינם נמצאים כעת בהליכי פשיטת רגל.
הכספים יועברו כחלק מההסדר העולמי של טבע בסך 4 מיליארד דולר ובנפרד מהמדינה בהשגת "פסק דין היסטורי" לאחר משפט של חבר המושבעים נגד החברה ב-2021. זה ההסדר הגדול ביותר אליו הגיע התובע הכללי ג'יימס עם אופיואיד בודד.
ההסכם גם מחייב את טבע לאסור על שיווק אופיואידים ולממן צדדים שלישיים המקדמים אותם, וכן איסור על מנות אופיואידים במינון גבוה ותוכניות חיסכון במרשם בין שאר הקלות בצו מניעה. התובע הכללי מתכנן להגיש בקשה להסיר את טבע מתביעות אופיואידים, ובכך למעשה לסיים את משפט האופיואידים בניו יורק לאחר שג'יימס הגישה את מה שהיא כינתה את התביעה הנרחבת ביותר של המדינה ב-2019.
בסך הכל, משרד התובע הכללי השיג למעלה מ-2 מיליארד דולר מיצרני ומפיצי אופיואידים כדי לממן משאבי הפחתה, טיפול ומניעה כחלק ממאמציה להילחם בכך. "המידע השקרי שטבע ויצרניות אופיואידים אחרות הפיצו על בטיחות התרופות שלהם גרם נזק אדיר לחייהם של אינספור אנשים, תוך שימוש לרעה במערכת ביטוח הבריאות", אמרה המפקחת על השירותים הפיננסיים בניו יורק, אדריאן האריס, בהצהרה.
"שום עונש כספי לא יכול לבטל את הנזק הבלתי ניתן למדידה שגרם משבר האופיואידים למשפחות ברחבי הארץ, אבל DFS גאה בכך ששיחקה תפקיד בהבאת ההחלטה הזו, תוך שהיא מחייבת את יצרני ומפיצי האופיואידים באחריות למעשיהם", הוסיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה