בריאות

מומחי המרכז הרפואי שיבא יכשירו נשות צוות רפואי פלסטיניות

יוזמה הומניטרית ראשונה מסוגה של בית החולים הווירטואלי שיבא Beyond בשיתוף פרויקט רוזנה

מערכת ice | 
רפואה ישראלית בחברון (צילום דוברות שיבא)
במסגרת תוכנית רב שנתית ״Women for Women״ של המרכז הרפואי שיבא ובית החולים הווירטואלי שיבא Beyond בשיתוף עם בתי חולים פלסטינים, מומחים ומומחיות בגינקולוגיה ומיילדות משיבא מטמיעים שירות ראשון מסוגו בחברון לטלה-רפואה (רפואה מרחוק) של האם והעובר. התוכנית, פרי יוזמה של פרויקט רוזנה – גוף המגשר בין ישראלים ופלסטינים בתחום הבריאות תוך כדי צמצום הפערים במערכת הבריאות הפלסטינית בבתי חולים, מובלת על ידי ד"ר אבי צור, מומחה לגינקולוגיה ומיילדות, מנהל גינקולוגיה ומיילדות ביונד, והמרכז לחדשנות בבריאות האישה וכן הדר אמיר, מנהלת הפיתוח העסקי בשיבא Beyond.
שירות טלה-רפואת האם והעובר מתבסס על הפרוטוקולים המיוחדים שפותחו בשיבא לטיפול מרחוק והטכנולוגיות פורצות הדרך ששיבא מפעיל לשם כך, עם התאמות לנסיבות המיוחדות של טיפול בסביבה הכפרית באזור חברון. היישום בשטח יהיה בין היתר במרפאה ניידת במיוחד עבור אותן נשים הרות בכפרים אשר אינן יכולות להגיע לבית החולים. המרפאה הניידת תכלול ציוד אולטרסאונד, מוניטור ומכשירי מדידה וניטור שונים  - אשר פותח במיוחד לרפואה מרחוק. גינקולוגיות בבתי חולים בערים חברון ודורא יתחברו מרחוק לציוד דרך המחשבים שלהן וינחו את הצוות הרפואי במרפאה הניידת אילו בדיקות יש לבצע וכן יראו בזמן אמת את כלל הנתונים. בנוסף, יוכלו מומחי שיבא להתחבר בעצמם מרחוק ולייעץ לגינקולוגיות בזמן אמת.
בתוך כך, שני המפגשים הראשונים והחגיגיים התקיימו עם הגעתן של תשע נשות צוות רפואי מבתי חולים בערים חברון ודורא לסמינר בן יומיים בשיבא. בסמינר קיבלו הנשים הדרכה כללית על גישת הטיפול ההיברידית בהיריון, המשלבת ביקורים פיזיים בבית החולים עם ביקורי בית ומאפשרת לנשים ליהנות מסטנדרטים גבוהים של טיפול ומעקב גם בלי לצאת מהבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה