בריאות

עובדים באסותא נגד בית החולים: "מטעה את משרד הבריאות"

מחדל ההפריה: עובדים בבית החולים אסותא ראשון לציון טוענים כי ההנהלה ידעה מראש על ביקורת משרד הבריאות ונקטה פעולות להסתיר את הליקויים ולהטעות את הבודקים, "המחדל הוא תוצאה של תאוות בצע"
מערכת ice | 
בית החולים אסותא, משרד הבריאות (צילום ויקיפדיה)
עובדים בבית החולים אסותא ראשון לציון, בו התרחש מחדל ההפריה החמור, מאשימים את ההנהלה כי ידעה מראש על ביקורת משרד הבריאות בעקבות הפרשה, ונקטה צעדי הטעיה כדי להסתיר את הליקויים.
כזכור, אישה בהריון שעברה הפריה באסותא גילתה כי העוברית שהוחזרה לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. בדיקות גנטיות הראו כי העוברית ככל הנראה שייכת ככל הנראה לזוג אחר שעבר הפריה באותו מכון. כעת דורשת האם הביולוגית (שאינה בהריון), כי התינוקת תימסר לה לאחר הלידה.
בעקבות הפרשה החמורה הוקם צוות בדיקה מיוחד, וכן ערך משרד הבריאות ביקורת בבית החולים אסותא, במסגרתה נמצאו מספר ליקויים. אך אתר Ynet פרסם היום כי עובדי בית החולים טוענים שהנהלה ידעה מראש על הביקורת ונקטה פעולות להטעות את מבצעיה.
"אם בבית חולים ציבורי יש בדרך כלל שש הפריות חוץ-גופיות ביום, הרי שכאן היו לפני המשבר 30 ביום, משום שמדובר בהרבה כסף שזורם לבית החולים", האשים אחד העובדים. "בימי הביקורת לא שיבץ בית החולים עובדים שנחשבים 'חלשים' כמו למשל לבורנטים ואחיות, מחשש לפליטות פה מיותרות מצידם שיחשפו את האמת המכוערת".
עובדים אחרים האשימו: "היו כאן קודם מקרים של עובדים שהועסקו 12 שעות ביום, כעת הורידו להם לשמונה שעות. הרבה טריקים הם עשו כאן, אבל המחדל הזה הוא תוצאה של תאוות בצע חזירית".
בית החולים אסותא מסר בתגובה: "מאז שנודע האירוע התחלנו בתהליכי בדיקה פנימיים וקפדניים ונעזרנו באנשי המקצוע המובילים במחלקה על מנת למפות את הנתונים ולזהות את הדרוש שיפור. כך פעלנו גם במהלך ביקורת המשרד. כל התהליכים והביקורות נעשו בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא מצידנו".
משרד הבריאות מסר בתגובה: "כלי הבקרה כוללים פרמטרים רבים ונקבעים על פי סטנדרט רפואי בינלאומי בהובלת אגף רפואה כללית. כלי הבקרה ידועים למוסדות הנבדקים ומפורסמים באתר משרד הבריאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה