בריאות

ארגון המיילדות מודיע: אנחנו מרוצות ממאמצי משרד הבריאות

למרות החשש ממחסור בערכות הרדמה אפידורליות, ארגון המיילדות בישראל מודיע היום לאחר פגישה עם משרד הבריאות כי הוא מרוצה ממאמצי המשרד למצוא חלופות ומזכיר כי בעת זו לא קיים מחסור
מערכת ice | 
מחסור באפידורל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
היום (חמישי) משרד הבריאות וארגון המיילדות בישראל ערכו פגישות עדכון בנוגע לחשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית, וזאת עקב בעיית הייצור של החברה המובילה בתחום. הפגישה נגמרה ברוח טובה וארגון המיילדות התרשם ממאמציו של משרד הבריאות למציאת פתרון חלופי ועל כן שני הצדדים יפגשו בשנית עוד שבועיים.
בעת זו ביקש הארגון להזכיר כי החשש הוא רק עבור חוסר עתידי בערכות ההרדמה הייחודית להרדמה אפידורלית בלבד, ולא עבור חומר ההרדמה עצמו וכי כעת אין מחסור. יתרה מכך, הארגון קרא בשנית להגדלת התקנים של האחיות המיילדות במחלקות בבתי החולים וזאת ביחס לשיעור הפריון הגבוה במדינה. בעת זו, ישנה מיילדת אחת המטפלת במקביל בשלוש עד ארבע יולדות. 
אסנת לוי, ראש ועדת ההסברה בארגון המיילדות בישראל ומיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה מסרה לאחר הפגישה: "הייתה פגישה מעולה, קיבלנו מידע מעודכן ותחושה ממשית שמשרד הבריאות פועל באופן פרואקטיבי ולכן חשוב לנו להמשיך ולהעביר מסר מרגיע לנשים ולחדד. כרגע אין מחסור. כל הלידות עם הרדמה אפידורלית מתבצעות כרגיל. אנחנו בטוחות שלא נגיע לשם. בכל מקרה אנחנו שם אתכן, מובילות את תהליך הלידה ועומדות על זכות הבחירה שלכן, ללדת עם או בלי אפידורל".
לצד הטיפול באפשרות העתידית למחסור, שני הגורמים פועלים יחדיו בימים אלו בכדיי לקדם מודל ליווי היריון רציף לנשים, במסגרתו יווצר לכל יולדת פרוטוקול אישי לאורך ההיריון ולא רק לקראת הלידה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה