בריאות

מקרה מוות ראשון מאבעבועות הקוף

אדם בעל מערכת חיסונית מוחלשת שנדבק באבעבועות הקוף נפטר אתמול בטקסס במה שנחשד כמקרה המוות הראשון מהווירוס
מערכת ice | 
אבעבועות הקוף (צילום pixabay)
במדינת טקסס דיווחו אתמול (שלישי) על מותו של אדם בעל מערכת חיסונית מוחלשת שחלה בוירוס אבעבועות הקוף. המקרה עדיין נתון לחקירה של שירותי הבריאות. אלו מנסים לברר האם אכן נפטר אותו אדם מסיבוכים הקשורים למחלה או לאו. "המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ממשיך לעקוב אחר התפרצות המחלה ואנחנו פועלים יחד עם הרשויות בטקסס כדי לחקור את המקרה" נמסר בהודעה הרשמית אך לשון ההודעה מסתייגת: "עד גמר החקירה, יהיה זה מוקדם מדי להניח סיבת מוות אחת ספציפית". אם יתגלה שהאדם אכן נפטר כתוצאה מסיבוכי הנגיף - יהיה זה מקרה המוות הראשון בארה"ב כולה.
וירוס אבעבועות הקוף בהתפרצותו הנוכחית אינו נחשב למסכן חיים באופן כללי אך אנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת נמצאים בסיכון לפתח תחלואה קשה במיוחד. בסה"כ דווח עד כה על 15 מקרי מוות ב-8 מדינות שונות שהווירוס לא היה אנדמי בתחומן טרם ההתפרצות הנוכחית. ארה"ב מתמודדת עם התפרצות קשה במיוחד - מעל 18 אלף מקרים דווחו במדינה, כך לפי המרכז לבקרת מחלות. 
 
התפשטות המגפה הדליקה נורות אזהרה בכל רחבי העולם וארגון הבריאות הבין לאומי כבר הכריז על מצב חירום עולמי בסוף יולי. ברחבי העולם דווח על 49 אלף מקרים ב-99 מדינות שונות. עם זאת, ביום שישי אמר מנהל המרכז לבקרת מחלות האמריקאי כי יש מקום "לאופטימיות זהירה, ייתכן שההתפשטות נמצאת במגמת האטה". בארה"ב מקווים לבלום את המגפה באמצעות מתן מנות חיסון נגד הווירוס. 1.5 מיליון מנות חיסון כבר חולקו ו-3 מיליון נוספות צפויות להיות זמינות עבור המדינות ורשויות המחוז בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה