בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: הדבש הזה לא מאושר לשימוש

משרד הבריאות מתריע מפני מוצרי לייפמל (LIFEMEL) המשווקים כדבש רפואי לחולי סרטן, לא אושרו על ידי המשרד
מערכת ice |  1
חלב ודבש
משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי תוספי התזונה של חברת "לייפמל" (LIFEMEL), שמוצגים כבעלי יכולת לטיפול בתופעות לוואי ובסיבוכים של טיפולי כימותרפיה, לא אושרו על ידו כנטען בפרסום.
הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות, מודיעה כי דבש ותוסף התזונה "LIFEMEL מהכוורת" שמשווקים ברשת האינטרנט ומיוצרים במפעל מזון צוף גלובוס בע"מ, נעדרים כל מידע מחקרי מבוסס. המשרד מזהיר שכל פרסום ממנו עולה, במישרין או בעקיפין, כי השימוש במוצר עשוי להוות טיפול ו/או הגנה ומניעה מטיפול רפואי, מהוות הטעיית הציבור.

בנוסף, לא קיים כל מידע מחקרי מדעי בספרות המקצועית, המצביע על יעילות המוצרים, ובפרט לא נמצא מידע מחקרי בדבר יכולתם למנוע מחלות, כפי שפורסם באתר החברה. פרסומים אלה של החברה יוצרים אשליית טיפול שעלולה לגרום למשתמשים להימנע מקבלת טיפול רפואי שנדרש למצבם הרפואי, ובכך לסכן את בריאותם. 
שימוש במוצרים אלו עשוי להביא לתופעות לוואי ו/או שינוי ביעילות התרופתית לגידול סרטני, עד כדי הופעת סיבוכים, רעילות או פגיעה ביעילות הטיפול האונקולוגי. על פי החוק, ניתן לייחס סגולות ריפוי ומניעת מחלות רק לתכשירים רפואיים ותרופות, וזאת בהתאם לתנאי הרישום שנקבעו ולאחר הוכחת יעילותם, בטיחותם ואיכותם.
משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות ושיקויים להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות. משרד הבריאות פונה לכל מי שנתקל בפרסום מטעה, שגוי ו/או מסכן חיים, לפנות לוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות.
מחברת צוף גלובוס נמסר: "הודעת משרד הבריאות מטעה את הציבור פעמיים: פעם אחת כשמסתירים מהציבור שהמוצר הוכח כבטוח ויעיל בשני ניסויים קליניים שבוצעו על חולי סרטן, האחד בבית חולים ממשלתי ישראלי והשני בבית חולים אוניברסיטאי באיטליה, על-ידי פרופסורים בעלי שם עולמי. שני הניסויים פורסמו בכתבי עת רפואיים מדעיים בעולם. ופעם שניה כשכביכול נטען על ידנו שהמוצר מטפל בסרטן. דבר שמעולם לא טענו, אלא שהמוצר מסייע בהקלה בתופעות הלוואי של הטיפולים הכימותרפיים, כפי שהוכח בניסויים הקליניים. 
הודעת המשרד נובעת מהעובדה הפשוטה שהמשרד כבול לרגולציה לא עדכנית שנכתבה לפני עשרות שנים, מבלי לדמיין את האפשרות שתוסף תזונה עשוי לעבור בהצלחה ניסויים קליניים על פי כל הפרוטוקול. בגלל ששיטת הייצור בעזרת הדבורים היא ייחודית בעולם, אנו נופלים 'בין הכסאות' של משרדי הממשלה והתהליך לווה בתסבוכת ביורוקרטית לא פשוטה. אנו מקפידים לציין בפרסומי החברה כי המוצרים הם תוספי תזונה, אינם תרופה, אינם מיועדים לרפא מחלה כלשהי, ואינם מחליפים ייעוץ רפואי או מונעי מחלות, וכן אנו ממליצים על התייעצות עם רופא מוסמך טרם רכישת מוצר כלשהו. אתר החברה נסרק על ידי ארגון 'אמון הציבור' ונמצא אמין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה??
    משה 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם שמים תמונה של דבש יד מרדכי? זו הטעיית הגולשים ועלול להעלות רשום שלילי על החברה. חבל. עיתונאות פוגעת לא מקצועית
    סגור