בריאות

בעקבות הזיהום במקדונלד'ס: אלה התסמינים שחשוב שתשימו לב אליהם

ד"ר בלה עזריה, מומחית לרפואת משפחה, אסותא מרכזים רפואיים, כותבת בעקבות פרשת הזיהום במסעדות בחו"ל: זה מה שחשוב לדעת על חיידק האי קולי
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום unsplash)
התפרצות חמורה של חיידק ה-E. coli ברשת מקדונלד'ס זעזעה השבוע את ארצות הברית, כשכמעט 50 אנשים נדבקו ואדם מבוגר בקולורדו נפטר כתוצאה מאכילת המבורגר רבע פאונד המפורסם של הרשת. על פי דיווח של המרכז לבקרת מחלות (CDC), ההתפרצות התפשטה על פני עשר מדינות, כאשר עשרה מהנדבקים אושפזו במצבים שונים של חומרה.
ד"ר בלה עזריה, מומחית לרפואת משפחה, אסותא מרכזים רפואיים, כותבת בעקבות המקרים:
בארצות הברית דווחה לאחרונה התפרצות של זיהום בחיידק E Coli אלים מהרגיל. רוב חיידקי ה-E. coli אינם מזיקים ומהווים חלק ממערכת מעיים בריאה. אבל חלק מה-E. coli יכולים לגרום לאנשים לחלות בשלשולים, דלקות בדרכי השתן, דלקת ריאות, אלח דם ומחלות אחרות.
אנשים שנדבקו ב-E. coli המייצר רעלן ייחודי יכולים לחוות התכווצויות קיבה חמורות, שלשולים (לעתים קרובות מדממים) והקאות. התסמינים מתחילים בדרך כלל שלושה עד ארבעה ימים לאחר בליעת החיידק. רוב האנשים מתאוששים ללא טיפול לאחר חמישה עד שבעה ימים.
כ-5 עד 10 אחוז מהאנשים שמאובחנים עם זיהום מסוג E. coli מפתחים סיבוכים חמורים יותר כמו תסמונת אורמית המוליטית, או HUS. תסמונת זו מתפתחת כשבעה ימים לאחר הופעת התסמינים לראשונה, דווקא כאשר השלשול משתפר.
רמזים לכך שמישהו מפתח HUS כוללים ירידה בתדירות מתן שתן, תחושת עייפות רבה ואיבוד צבע ורוד בלחיים ובתוך העפעפיים התחתונים. אנשים עם HUS צריכים להתאשפז מכיוון שהכליות שלהם עלולות להפסיק לעבוד והם עלולים לפתח בעיות חמורות אחרות. רוב האנשים עם HUS מחלימים תוך מספר שבועות, אך חלקם יכולים לסבול  מנזק קבוע או מוות.
תסמינים חמורים של E. coli שצריך לשים לב אליהם ולפנות לרופא:
שלשול במשך יותר משלושה ימים
שלשול דמי
חום גבוה מ-38
הקאות מרובות וחוסר יכולת לשתות בלי להקיא.
סימני התייבשות, כגון מיעוט משמעותי במתן שתן, כאבי ראש ויובש בפה ובגרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה