בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: הטיפול הקוסמטי הזה מסוכן

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש בעטי חומצה היאלורונית שאינם מאושרים ע"י המשרד ובטיחותם, מאחר יעילותם ואיכותם לא נבדקו. המשרד מזכיר כי רק רופאים יכולים לבצע הזרקה של חומצה היאלורונית
מערכת ice | 
מוצרי קוסמטיקה (צילום unsplash)
משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ומרכישה של עטי חומצה היאלורונית (עטי מילוי עור) נטולי מחטים. זאת, בעקבות פניות שהגיעו למשרד הבריאות ולוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות, לגבי שימוש ושיווק של עטי חומצה היאלורונית במכוני קוסמטיקה ועל ידי מי שאינם מורשים לעסוק ברפואה. 
משרד הבריאות מדגיש כי עטים אלו מיועדים למילוי עור ולטיפולים קוסמטיים כמו הפחתת קמטים והגדלת שפתיים - ואולם הם לא אושרו ע"י משרד הבריאות, כך שבטיחותם, יעילותם ואיכותם לא נבדקו ועל כן, השימוש בהם עלול להוות סכנה לבריאות הציבור.
על פי חוזר חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, טיפולים הכוללים הזרקות של חומצה היאלורונית מותרים רק לרופאים או לרופאי שיניים, במקרים ואזורים מוגבלים לביצוע הפעולות בתחום זה. פעולות אלו אסורות לביצוע ע"י קוסמטיקאיות, שכן מדובר בפעולה רפואית. 
משרד הבריאות מזכיר כי ביצוע פעולה רפואית שלא על פי פקודת הרופאים מהווה עבירה פלילית. לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות *5400 ולאתר הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה