בריאות

מנחת הטלוויזיה הישראלית חוטפת ממשרד הבריאות: "מסכן את חייהם"

לירן כוהנר, מסתבכת בענק עם משרד הבריאות, אחרי שהמליצה על מקום שעושה טיפול בתא חמצן: "אנו מניחים שלא ידעת, אבל טיפול בתאי לחץ שאין להם רישיון של משרד הבריאות הוא סכנה בריאותית ורפואית של ממש"
מערכת ice |  3
לירן כוהנר (צילום אסף לוי)
מנחת הטלוויזיה, הדוגמנית והשחקנית הישראלית, לירן כוהנר, מסתבכת בענק עם משרד הבריאות, אחרי שזו שיתפה סטורי בחשבון האינסטגרם שלה, בו היא כתבה שעשתה סאונת קרח במרכז החוויה האולימפית בתל אביב, והמליצה על המקום תוך שהיא חושפת כי היא תחזור לשם בקרוב לקבלת טיפול תא חמצן.
במשרד הבריאות ממש לא אהבו את הדבר, ופרסמו אזהרה חמור מפני טיפול בתא חמצן, עם פנייה ישירה לכוהנר. באזהרה שפרסם משרד הבריאות בחשבון האינסטגרם שלו נכתב תחילה: "לירן כוהנר היקרה, אנו מניחים שלא ידעת, אבל טיפול בתאי לחץ שאין להם רישיון של משרד הבריאות הוא סכנה בריאותית ורפואית של ממש".
עוד נכתב בפוסט שהעלה משרד הבריאות כי: "הטיפול בחמצן רשום כתרופה לכל דבר ויכול להינתן בפיקוח רפואי בלבד. מעבר לשימוש בחמצן, הטיפול בתא לחץ רפואי כרוך בסיכונים לא מבוטלים, ולכן מתקיים רק בפיקוח רפואי במקומות שקיבלו רישיון לכך ממשרד הבריאות. הטיפול עלול לגרום לפגיעה בעיניים, באוזניים ובסינוסים, וכן לגרום לפגיעה במערכות הגוף השונות, ואפילו לנזק ריאתי".
עוד נכתב בפוסט של משרד הבריאות כי "חמצן הוא חומר דליק הנמצא בריכוז גבוה בתא הלחץ, וכל ניצוץ מטלפון נייד, בגד סינטטי או מקור אחר יכול לגרום לפיצוץ, דליקה ופגיעה חמורה. אנחנו רואים מעת לעת בבתי החולים את המטופלים שנגרם להם נזק מפני שנמנע מהם טיפול רפואי כוללני. כשם שלא הייתם נוטלים אינסולין בשביל הכיף ולא הייתם מבצעים צנתור כפינוק ליום ההולדת, כך גם טיפול בתא לחץ".
"לצערנו, קיים 'שוק שחור' של תאי לחץ הפועלים במחתרת. הטיפול במקומות אלו נעשה ללא פיקוח ועלול לפגוע בבריאות המטופלים ולסכן את חייהם. מעת לעת אנחנו מקבלים תלונות לגבי פרסומים כוזבים על טיפול רפואי בתאי לחץ עבור דיכאון, סוכרת, סרטן, פוסט טראומה, שיפור המערכת החיסונית, פיברומיאלגיה ועוד. טיפול כזה יינתן רק לאחר שיקול דעת רפואי של מומחים בתחום ובליווי רפואי צמוד, ובתא לחץ שקיבל רישיון של משרד הבריאות".
לסיום נכתב: "הפעלת תאי לחץ בניגוד לחוק עשויה להוות עבירה פלילית. משרד הבריאות פועל כל העת, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת לאתר ולסגור את תאי הלחץ שאינם חוקיים. חלק ממפעילי התאים טוענים שהתאים עובדים בלחץ מתון, נושא שאין לו ביסוס רפואי, ומהווה הטעיה חמורה של הציבור".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מחכה להמלצות שלה להשקעות כספיות חכמות . (ל"ת)
    דני 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מי שמבצע טיפול שלא לפי צרכים רפואיים יש לחייב אותו בעלו (ל"ת)
    דני 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    משרד הבריאות מוטב שיפעל מאוד בצניעות עם רוח בתי הסוהר (ל"ת)
    קמה תחתיכם 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור