בריאות

שפעת העופות מתפשטת בישראל: זה היישוב שנמצא בסכנה

מקרה רביעי של שפעת עופות התגלה במשק גידול רביית פטם בקיבוץ אלונים בעמק יזרעאל, מקרה זה הוא מקרה שני לאותו משק לאחר ששנה שעברה נפגע גם כתוצאה משפעת עופות, משרד החקלאות וביטחון המזון הגדיר אזור הסגר של עד 10 ק"מ מהחווה הנגועה
מערכת ice | 
שפעת (צילום pexels, freepik)
שפעת עופות H5N1 התגלתה במשק גידול רביית פטם בקיבוץ אלונים, בצפון הארץ. המחלה התגלתה בחוות שבה שלושה מבני לולים המתפרשים ובהם כ-67,000 עופות משלוחת הרבייה הכבדה (להקות מקור לפטמים).
אזור הסגר הוגדר בטווח של עד 10 ק"מ מהחווה הנגועה. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממשיכים לבצע ניטור אקטיבי בכל הלולים שבאזור. זוהי פעם שנייה שבמשק זה התגלה שפעת עופות לאחר שבאותה תקופה בשנה שעברה נמצא במשק שפעת עופות שהובילה להמתת כ-65,000 עופות.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות וביטחון המזון בהתאם לנהלי העבודה הבינלאומיים של הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (woah) הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה.
כזכור, בתחילת החודש משרד החקלאות וביטחון המזון איתר מוקד תחלואת שפעת עופות ראשון, במושב נהלל, לאחר מכן לפני שבוע במושב רם-און שבחבל התענך, במועצה האזורית גלבוע והשבוע במוקד נוסף בנהלל . המשרד סיים זה מכבר את ההמתה בשני מוקדי התפרצות אלו ועדיין עוסקים בטיפול במוקד השלישי בנהלל.
ההתפרצויות בישראל הן במקביל לדיווחים שמתקבלים בשבועות האחרונים על איתור שפעת עופות באזורים נוספים בעולם, כדוגמת: צרפת, גרמניה, פולין, וכן מדינות בארה"ב, ומדובר בתופעה עולמית ולא מקומית.
במשרד החקלאות וביטחון המזון מדגישים כי יש לצרוך בשר, עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו, נאפו או טוגנו היטב כדי למנוע סכנה בריאותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה