בריאות

רוצים לחסוך זמן בהכנת האוכל לילדים בבוקר? חשבו מחוץ לקופסה

תחילת שנת הלימודים מתקרבת בצעדי ענק, ואיתה גם השגרה המבורכת והבקרים עמוסי ההתארגנות. במקום להתמודד עם התלבטויות וויכוחים עם הילדים לגבי הסנדוויץ' והירקות שייקחו איתם להפסקת הצהריים בית הספר, סתיו מלצר-תורג'מן, דיאטנית בשטראוס עם רעיונות לבקרים שפויים יותר
דוד זולדן | 
ארוחת בוקר ישראלית (צילום pexels)
מערכת החינוך שנת תשפ"ה כמעט כבר כאן ותחילת שנת הלימודים מתקרבת בצעדי ענק, ואיתה גם השגרה המבורכת והבקרים עמוסי ההתארגנות. במקום להתמודד עם התלבטויות וויכוחים עם הילדים לגבי הסנדוויץ' והירקות שייקחו איתם להפסקת הצהריים בית הספר, סתיו מלצר-תורג'מן, דיאטנית בשטראוס עם רעיונות לבקרים שפויים יותר, כדי שנוכל לשלוח בביטחון את הילדים למסגרות עם אוכל טעים ומזין.
טבלה שבועית
מוכרת לכם הסיטואציה של בוקר לחוץ שבו צריך להתארגן מהר וגם להכין אוכל להמשך היום, אתם שואלים מה להכין ולא מקבלים תשובה או לחילופין מקבלים את אותה התשובה כל יום כמו – כריך שוקולד?
הפתרון הוא בקבלת החלטות משותפות מראש והפחתת חוסר וודאות. כל שבת מכינים ביחד עם הילדים טבלה עם ימות השבוע ומשבצים בה מה לוקחים כל יום. את הטבלה תולים על המקרר כך שיהיה ניתן להיזכר במהלך השבוע מה בחרנו.
החלטה משותפת מראש יחד עם הילדים מפחיתה התנגדויות ועיכובים בבוקר ובנוסף מסייעת בהגדלת המגוון. כשהילד בוחר והוא חלק מקבלת ההחלטות הוא מועצם והסיכוי שהאוכל יחזור או ייזרק קטן.
איך תיראה הטבלה:
כריך משתנה בעדיפות מדגן מלא (חביתה / טונה / חומוס / גבינה צהובה / אבוקדו...) או פנקייק מקוואקר או פשטידת הפתעות או יוגורט עם גרנולה ועוד
פירות וירקות – גוונו בסוגים, בצבעים ובצורת החיתוך.
בקבוק מים 
הנגשה והגשה – הסוד הוא בשיווק
עם ילדים כמו עם מבוגרים הכול עניין של שיווק. מה תעדיפו חביתה? או חביתת ענן מפנקת? השקיעו בנראות הקופסה ולא פחות חשוב תנו להם שמות מרגשים: כריך חביתת ענן, כריך של בית קפה, סלט פצפוצים (סלט קינואה), קאפקייס הפתעות (פשטידות עם תוספות משתנות), טחינה קשת בענן (טחינה בצבעים - טחינה סלק, טחינה פסטו, טחינה פלפלים קלויים).
טיפ להנגשת פירות וירקות - השתמשו בשבלונות של הכנת עוגיות עבור חיתוך פירות וירקות בצורות מרגשות.
הכינותי לבד
הכניסו את הילדים למטבח כבר מגיל צעיר ושתפו אותם בהכנות. תופתעו לגלות שמגיל קטן הם יכולים להכין לעצמם את הארוחה לבית הספר. עוד יותר תופתעו לגלות שמה שהם מכינים לבד הם גם אוכלים בכיף.
אופציה נוספת:
חושבים בתוך הקופסה - רעיונות לקופסאות אוכל מרגשות:
תחילת שנת הלימודים מתקרבת בצעדי ענק ואיתה גם השגרה המבורכת והבקרים עמוסי ההתארגנות הכוללים גם את הכנת ארוחת העשר. אז אחרי שקניתם את קופסאות האוכל המועדפת עליכם ועל ילדיכם הגיע הזמן לחשוב גם על התוכן. וכדי שהקופסא לא תחזור מלאה נדאג לתכנן מראש עם הילדים מה היא תכיל, נשתף אותם בהכנה וגם נדאג לגיוון וריגוש כי עם ילדים כמו עם מבוגרים הכול עניין של שיווק. מה תעדיפו חביתה? או חביתת ענן מפנקת? השקיעו בנראות הקופסה ולא פחות חשוב תנו להם שמות מרגשים: כריך חביתת ענן, כריך של בית קפה, סלט פצפוצים (סלט קינואה) או טחינה קשת בענן (טחינה בצבעים - טחינה סלק, טחינה פסטו, טחינה פלפלים קלויים). הנה מספר קופסאות בקונספטים מרגשים שעושים חשק לארוחת עשר.

קופסה של בית מלון:
פנקייקים של קוואקר
אוכמניות וענבים חתוכים לרבעים
גביע קטן של גבינת סקי עם מקלות של ירקות חתוכים (מלפפון, גמבה, גזר).
קופסת גן חיות:
כריך פנדה (שחור לבן)–פרוסת לחם מלא ופרוסת לחם לבן (אפשר אחד על השני, אפשר לחרוץ עיגול שחור בתוך לבן או לחתוך לחצי ולשלב – תנו ליצירתיות שלכם לעוף) עם מילוי משתנה לפי העדפה (גבינה עם זיתים, חומוס, אבוקדו, גבנ"צ, טונה...)
ירק: מלפפון זברה (קלוף לסירוגין – אחלה שיטה להרגיל ילדים לאכול עם קליפה), עגבניות נמר (חצאי שרי מנומרות), עגבניות חיפושית (חצאי שרי אדום)
פרי: מנגו קיפודים.
קופסת הפתעות:
קאפקייקס הפתעות
מיני פשטידות בצורת קאפקייקס (ממה שיש במקרר): מגוון גבינות ויוגורט, פסטה, בטטה, תירס, זיתים, פסטו, ממרח עגבניות מיובשות.
פאוץ גמדים
ירקות חתוכים
חגיגה מקסיקנית:
שעועית מוכנה מקופסת טעם הטבע בצבעים שונים / קלח תירס בוואקום
כריך אבוקדו מקמח מלא
סלט עגבניות
פרי אקזוטי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה