בריאות

מהפכה ברשתות הפארם בישראל: מוצרים חדשים ללא מרשם רופא

משרד הבריאות: תכשירים נוספים יוכלו להימכר ללא מרשם, שלא בבית מרקחת או על ידי רוקח
מערכת ice |  2
סופר פארם,גוד פארם, be (צילום freepik)
שר הבריאות אוריאל בוסו חתם הבוקר על מסמך הרחבת תקנות הרוקחים, זאת לאחר עבודת מטה רחבה שנעשתה במשרד הבריאות, שאושרה השבוע בוועדת הבריאות של הכנסת על הרחבת התוספת לתקנות הרוקחים, לפיה תורחב רשימת ה-GSL ׁ(תרופות לממכר חופשי) וייכנסו חומרים פעילים נוספים לרשימת החומרים המותרת למכירה מחוץ לבית מרקחת ולא באמצעות רוקח. בנוסף, ביחס לחלק מהחומרים הקיימים כבר ברשימה, הורחבו התנאים השונים כמו ריכוז התכשיר המותר למכירה.
מדובר בבשורה לציבור שכן התכשירים בהם מצויים חומרים פעילים אלה, נועדו לתת מענה מיידי ולטווח קצר במצבים רפואיים שונים, שיכולים להיות מזוהים בקלות על ידי המטופל עצמו, והוא יוכל לרכוש אותם שלא בבית מרקחת. חשוב לציין כי במידה והתסמינים לא חלפו גם בעת שימוש בתכשירים אלו, יש ללכת ולהיוועץ עם רוקח או רופא.

בין החומרים החדשים ברשימה – Omeprazole המשמש להקלה על צרבות, Penciclovir המשמש להקלה על הרפס לשפתיים, Loperamide Hydrochloride המשמש להקלה על שלשולים ועוד. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי עם פרסום התיקון לתקנות ברשומות.
שר הבריאות אוריאל בוסו: "הרחבת תקנות הרוקחים מהווה בשורה חשובה למטופלים שיוכלו כעת לרכוש תכשירים לטיפול מיידי ולהקלה מהירה על מגוון מצבים רפואיים ללא צורך בעמידה בתור לרוקח בבית המרקחת. זהו צעד נוסף בשורת מהלכים שאנחנו מקדמים במשרד הבריאות להקלה על האזרחים, תוך הקפדה על כך שבריאות הציבור נשמרת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שר הבריאות (ל"ת)
    נננ 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מבקשים מרשם
    אזרח 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהרופא בשביל ההנחה של קופ''ח לא בגלל שצריך או לא צריך
    סגור