בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: המרפאה הזו מסוכנת לציבור

מרפאת "קנטרי ביוטי" נסגרת מיידית לאחר דיווח חריג בתאריך 23/06/2024 מהמרכז הרפואי הלל יפה, לפיו מטופלת הופנתה למיון בית החולים עם סיבוכים לאחר קבלת טיפול של שאיבת שומן שבוצע במרפאה
מערכת ice | 
משרד הבריאות

מחמוד טאהא ד"ר עאדל זין אל דין, הבעלים ומנהל מרפאת קנטרי ביוטי רופא המטפל בקופ"ח מכבי כפר מנדא קרית ים ודלית אל כרמל, קיבלו היום (ראשון) צו סגירה מנהלי למרפאת "קנטרי ביוטי" כפר מנדא.

ד״ר מאיה בוטארה, רופאת מחוז צפון, חתמה  על הצו והבהירה: "בהיותך הבעלים של מרפאת ביוטי קנטרי, בכפר מנדא, המבוצעות בהן ,בין היתר, פעולות רפואיות ולאחר שבחנתי את הנתונים שהובאו לפני כדלהלן ביום 5.7.24 נערכה בקרת פתע במרפאה האסתטית "קנטרי ביוטי" בכפר מנדא  וזאת בעקבות דיווח חריג בתאריך 23/06/2024 מהמרכז הרפואי הלל יפה, לפיו מטופלת הופנתה למיון בית החולים עם סיבוכים לאחר קבלת טיפול של שאיבת שומן שבוצע במרפאה".
 



עוד הוסבר: "הבקרה נערכה על -ידי צוות רב מקצועי מטעם משרד הבריאות ממנה עלה כדלהלן: הפעולות הרפואיות אשר נצפו במרפאה הם כדלקמן: ביצוע ניתוחי שאיבת שומן המתבצע ללא אישורים או תנאים מתאימים לכך. המרפאה אינה רשומה בפנקס המרפאות וזאת בניגוד לתקנות בריאות העם. במרפאה חסרות פונקציות בסיסיות הנדרשות לשם תפעולה התקין והבטוח, ובמתכונתה הנוכחית המרפאה אינה תואמת את הדרישות בהתאם לתקנות בריאות העם. ניתוחי שאיבת שומן בוצעו ע"י רופא ללא מומחיות כירורגיה פלסטית או כירורגיה כללית בניגוד לנדרש בחוזר חטיבת רפואה "כללית לביצוע ניתוחים והרדמות במרפאות כירורגיות בקהילה".

כמו כן הובהר: "בנוסף, ביום 19/07/2024 התקבל דיווח נוסף מהמרכז הרפואי רמב"ם, לפיו מטופלת התקבלה לחדר הלם כשהיא מורדמת ומונשמת ותוך כדי החייאה, וזאת לאחר שעברה פרוצדורה של שאיבת שומן במרפאה. לאור כל האמור לעיל, ולנוכח ריבוי הדיווח על אירועים חריגים, , מצאתי כי הפעולות המבוצעות במרפאה בסניף כפר מנדא אסורות ומסוכנות, וההתנהלות הינה בדרך שאינה לטובתם, בריאותם או רווחתם של המטופלים בה".
במשרד הבריאות הדגישו: "לפיכך, ולאחר ששקלתי בכובד ראש את כל החלופות העומדות בפניי, הריני מצווה לאלתר בהתאם לסמכותי לפי סעיפים 25א)א()1(, 25א)א()2( ו- 25א)א()3( לפקודת בריאות העם על הפסקת פעילות המרפאה לחלוטין. למען הבהירות צו זה מחייב את הבעלים לא להפעיל את המרפאה כלל, לא לקבל מטופלים חדשים או להמשיך לטפל במטופלים קודמים ולא לעסוק בכל מה שקשור לטיפול רפואי בבני אדם.  הודעה והזמנה על קיום שימוע בנושא הצו תועבר בהמשך. צו הסגירה יכנס לתוקפו החל מהיום 21.7.24 ומשרד הבריאות שומר על הזכות לנקיטת כל צעד מנהלי ו/או משפטי כנגד בעלי המרפאה באם תבוצענה פעולות בניגוד לאמור בצו זה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה