בריאות

זו העלייה שחלה בצריכת התרופות מתחילת המלחמה

 בצל המלחמה ועם עלייה של כ-30% בצריכת התרופות: הסתדרות הרוקחים מסכמת את השנה המורכבת וחושפת את הרפורמה החדשה שתשפיע על הכיס של כולנו. דוד פפו יו"ר הסתדרות הרוקחים: "היינו עדים למגמות רבות בקרב הצרכנים, שרק המחישו את חשיבות העשייה שלנו. כולי תקווה שבקרוב, הרפורמות השונות ישפיעו לטובה על הצרכנים"
מערכת ice | 
ביטוחי בריאות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כנס הרוקחות השנתי של הסתדרות הרוקחים בישראל התקיים השנה בצל המלחמה והשינויים הרבים בתחום. הכנס, שמהווה את נקודת השיא של הפעילות השנתית, איגד בתוכו את כלל אנשי המקצוע והשותפים בתחום, לערב מיוחד המסכם את הפעילות השוטפת, ומבשר על הבאות. החל מפרוץ המלחמה הקשה, בהסתדרות מעידים על עלייה של למעלה מ-30% בצריכת התרופות, בדגש על תרופות נוגדות חרדה ודיכאון. בנוסף, כלל בתי המרקחת הפרטיים ברחבי הארץ פעלו כרגיל, מלבד בית מרקחת אחד בשלומי, ומדובר בהישג משמעותי בסיוע לכלל הצרכנים ולרבות אלו שפונו מבתיהם.
השנה, הכנס היה בסימן השינויים בתחום הרוקחות, וביניהם נוהל משרד הבריאות החדש המאפשר רכישת תרופות באונליין, משלוח תרופות ללקוחות, איסוף תרופות מתיבות איסוף וכדומה. בנוסף, הישג משמעותי במאבק להכללת כלל קופות החולים בישראל לאפשר למטופלים לרכוש את תרופות המרשם בכלל בתי המרקחת הפרטיים, מה שלא קורה כיום. את הרפורמה הציגה מירי טריינין מרכזת הועדה לרוקחות ואחראית מחוז תא.
באירוע לקחו חלק כ- 1,000 איש, רוקחים וסגל בתי המרקחת הקהילתיים, וסטודנטים מבית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון וירושלים אשר החלק המדעי בכנס של החברות אלטמן, טבע ולוריאל היווה עבורם חלק מתוכנית הלימודים, זאת כחלק משיתוף הפעולה ההדוק בין בית הספר לרוקחות להסתדרות הרוקחים. בנוסף, הוענקו מלגות לסטודנטיות מצטיינות, כאשר רובן מהדרום והעיר אשקלון.
דוד פפו יו"ר הסתדרות הרוקחים: "השנה בצל המלחמה הקשה, היינו עדים למגמות רבות בקרב הצרכנים, שרק המחישו את חשיבות העשייה שלנו. האירוע מהווה נקודת ציון חשובה עבור הרוקחים ועבור הרוקחים בהתהוות, וכלל השותפים והרוקחים, מכל קצוות הארץ, מדגישים כי כולנו עם אחד, וחשוב שנפעל ביחד. כולי תקווה שבקרוב, הרפורמות השונות ישפיעו לטובה על הצרכנים."


(קרדיט צילום: ערן)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה