בריאות

משרד הבריאות בהודעה מדאיגה: התקלה הנדירה בבדיקות לסרטן בישראל

משרד הבריאות הוציא  הודעה מדאיגה במיוחד לפיה הוא קיבל השבוע דיווח על תקלה במספר אצוות של בדיקת המעבדה Rabbit Monoclonal Primary Antibody, של חברת Roche, המסייעת באבחנה מעבדתית של מחלות גידוליות, כך שקיים סיכוי סביר שאדם שביצע את הבדיקה ואינו חולה בסרטן, יקבל הודעה כי אכן יש לו גידול
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
משרד הבריאות הוציא היום (רביעי) הודעה מדאיגה במיוחד לפיה הוא קיבל השבוע דיווח על תקלה במספר אצוות של בדיקת המעבדה Rabbit Monoclonal Primary Antibody, של חברת Roche, המסייעת באבחנה מעבדתית של מחלות גידוליות.
משמעות התקלה בבדיקות המעבדה היא סיכון, שמוערך על ידי החברה כנדיר במיוחד, לקבלת תוצאה חיובית שגויה (False Positive) בתהליך אבחון מחלות גידוליות ולקבלת טיפול לא תואם.
למשרד הבריאות היה חשוב לציין כי הבדיקה מהווה רק חלק מתהליך האבחנה של מחלות גידוליות מסוימות, שכולל בדיקות נוספות ובחינתן על ידי הרופאים המטפלים. כלומר, לא די בתוצאת בדיקה זו על מנת לאבחן מחלה גידולית, ויש להגיע לבדיקה נוספת כך או כך, אך קיים סיכון גדול כי אדם אשר אינו חולה בסרטן, יקבל את הבשורה המדאיגה ביותר בחייו. 
לאחר התייעצות של גורמי המקצוע במשרד עם מומחים בתחום הפתולוגיה, נראה שפתולוג מוסמך ומיומן יוכל לזהות את האבחון השגוי. עם זאת, הנחתה ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות את בתי החולים לבצע בדיקה של המקרים בהם התקבלה תוצאה חיובית ולעדכן את המשרד ככל ונמצאו מקרים בהם היה אבחון שגוי. משרד הבריאות מסר לסיום כי הוא ימשיך ויעדכן את הציבור ככל ויהיה בכך צורך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה