בריאות

התרופה לאלצהיימר והדמנציה כבר כאן: מהפכת ענק בעולם הרפואה

מחלות האלצהיימר והדמנציה הן חשוכות מרפא והפכו לשכיחות במיוחד בשנים האחרונות. כעת, ה-FDA אישר שימוש בתרופה חדשה שתכנס למאגר ועשויה לחולל מהפכה של ממש בתחום טיפולי האלצהיימר. אז איך זה יעבוד? התשובות לפניכם
מערכת ice | 
קשישים (צילום freepik)
אחת מהמחלות הקשות ביותר בעולם המודרני לה אין טיפול היא ללא ספק מחלת האלצהיימר, שהפכה ליותר ויותר פופולרית בקרב בני הגיל השלישי, כמו גם הדמנציה, שעוד ועוד אנשים חולים בה בשנים האחרונות.
אלא שכעת, עושה רושם שהתרופה לאלצהיימר והדמנציה כבר כאן ובגדול, אחרי שמנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר אתמול (שלישי) תרופה חדשה שתכנס למאגר ועשויה לחולל מהפכה של ממש בתחום טיפולי האלצהיימר. 
על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", ה-FDA אישר את התרופה בשם Kisunla, שפותחה על ידי חברת התרופות האמריקנית לילי, ואחרי מחקרים רבים הוכיחה כמאטה את קצב הירידה הקוגניטיבית בשלבים מוקדמים של המחלה. התרופה למעשה ניתנת באמצעות עירוי לווריד, והיא יכולה להאט בצורה משמעותית את התפתחות הדמנציה בגוף האדם.
למעשה, 17% מהמטופלים שהשתתפו בניסוי שנמשך 18 חודשים, הצליחו להפסיק את התרופה לאחר שישה חודשים בלבד. 47% נוספים הפסיקו תוך שנה, ו-69%, הרוב המוחץ למעשה, הפסיקו תוך 18 חודשים את הטיפול בתרופה. אצל כלל המשתתפים בניסוי, הירידה הקוגניטיבית המשיכה להאט גם לאחר שהפסיקו את השימוש בתרופה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה