בריאות

רגע לפני פריז Lets Move: חגיגת היום האולימפי הבין-לאומי במרכז רפואי מאיר

זוהי השנה השנייה ברציפות שבחר הוועד האולימפי להקדיש יום מיוחד זה לילדי מרכז הספורט והבריאות לילדים במאיר בו מתנדבים באופן קבוע בשנתיים האחרונות הספורטאים האולימפיים
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, עודד קרני הוועד האולימפי בישראל)
במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית אירוע חגיגי בהשתתפותם של ספורטאים אולימפיים ופראלימפיים מענפים מגוונים לצד עשרות ילדים ובני נוער ממרכז הספורט לילדים ונוער במאיר. הוועד האולימפי בישראל מציין מדי שנה את היום האולימפי הבין-לאומי, אשר על פי האמנה האולימפית מטרתו להעלות על נס ברחבי העולם את כוחו הייחודי של הספורט - למען יצירת חברה טובה יותר ולקידום ערכי התנועה האולימפית. מדובר באחד מאירועי השיא של השנה, המקבל בשנה זו משמעות גדולה אף יותר - חודש לפני פתיחת המשחקים האולימפיים פריז 2024.
זוהי השנה השנייה ברציפות שבחר הוועד האולימפי להקדיש יום מיוחד זה לילדי מרכז הספורט והבריאות לילדים במאיר - בו מתנדבים באופן קבוע בשנתיים האחרונות הספורטאים האולימפיים. מרכז רפואי מאיר הינו המלווה הרפואי הרשמי של הסגל האולימפי למעלה משני עשורים. לצד הגאווה בשליחות הלאומית והמובילות בתחום רפואת הספורט בליווי רפואי של הספורטאים הטובים בישראל, מביאה עמה השותפות הטובה וארוכת השנים יוזמות חינוכיות, ערכיות ויוצאות דופן לאורך כל ימות השנה בחינוך הדור הצעיר לאולימפיזם.
פסטיבל הספורט החגיגי נפתח על ידי יו"ר הועד האולימפי בישראל יעל ארד ומנהל מרכז רפואי מאיר ד"ר ירון מושקט בטקס שכלל את ממסר הלפיד ונשיאת הדגל האולימפי על ידי הילדים המלווים בספורטאים האולימפיים. במהלכו נחשפו כ-130 ילדים לענפי ספורט אולימפיים ופראלימפיים ביניהם ג'ודו, קשתות, כדורגל, התעמלות, סיוף, כדורשער, כדורסל וכסאות גלגלים. כל פעילויות הספורט התקיימו בהובלת הספורטאיות והספורטאים. ברוח אג'נדת הקיימות של התנועה האולימפית, שתבוא לידי ביטוי בפריז 2024, התקיימה פעילות גופנית בנושא מחזור בשיתוף תמיר תאגיד למחזור אריזות שהינו שותף של הוועד האולימפי.

צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר 
בין הספורטאים שהשתתפו באירוע, לקחו חלק אלופת העולם בגלישת רוח שחר טיבי, חברי נבחרת ישראל בכדורגל שון גולדברג, ניב אליאסי ואיתי בן חמו, אגדת כדורסל הנשים לימור מזרחי, המתעמלות האומנותיות נועה פלצ'י ואליאורה זולקובסקי, שחקן הבוצ'ה נדב לוי, קפטן נבחרת ישראל בכיסאות גלגלים אלון דור-און, הקשתים האולימפיים איתי שני, רועי דרור ומיכאלה משה.
גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "חודש לפני המשחקים האולימפיים פריז 2024, הוועד האולימפי בישראל עוצר לרגע ומקדיש את הזמן לציון היום האולימפי הבין-לאומי – החג של התנועה האולימפית שחל מדי שנה ב-23 ביוני. יום שמסמל את תפקידו הייחודי של הספורט ביצירת חברה מאוחדת וערכית יותר. זו שנה שנייה ברציפות שאנו בוחרים לקיים את האירוע עם מרכז הספורט במאיר, כאשר בלב הפעילות נמצאים ספורטאים אולימפיים ופראלימפיים ביחד עם ילדים ובני נוער כיאה לרעיון האולימפי. ברצוננו להודות למרכז הרפואי מאיר על שותפות משמעותית ועל אירוח יום חשוב זה. תודה ענקית לכלל השותפים בהצלחת האירוע – הוועד הפראלימפי הישראלי, תמיר תאגיד המחזור וכמובן הספורטאים והספורטאיות שבזכותם אנו נחשפים בגאווה לאולימפיזם במיטבו".

 צילום: הוועד האולימפי בישראל
פרופ' דני נמט, מנהל מרכז הספורט לילדים ונוער במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית והמנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל: "כחודש לפני המשחקים האולימפיים מציינים ברחבי העולם את היום האולימפי הבינלאומי. הסלוגן המלווה את היום המיוחד הזה הוא "לנוע, ללמוד ולגלות יחד למען עולם טוב יותר", סיסמה מדויקת תמיד ועכשיו יותר מתמיד. מרכז רפואי מאיר, המלווה הרפואי הרשמי של המשלחת האולימפית של ישראל, מודה לוועד האולימפי על שבחר בפעם השנייה להגיע למרכז הספורט לילדים הפועל במאיר לציון יום זה. מרכז הספורט לילדים ונוער הוקם במרכז רפואי מאיר לפני כ-25 שנה ופועל לקידום בריאות ועידוד פעילות גופנית בילדי ישראל למען עתיד טוב יותר ולאור ערכי האולימפיזם. אנו מאחלים לחברי המשלחת האולימפית הצלחה במשחקים האולימפיים בפריז 2024. אנחנו כאן – ושם בשבילכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה