בריאות

בשורה למטופלות הפוריות בישראל: הצו שיביא להוזלה בעלויות

צו מיוחד של שר הבריאות אוריאל בוסו יביא להוזלה משמעותית וקבועה של מאות עד אלפי שקלים למטופלת עבור התכשירים ההורמונליים, וקופות החולים יישאו ברוב העלויות
מערכת ice | 
פארמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
בשורה למטופלות הפוריות בארץ: צו מיוחד של שר הבריאות אוריאל בוסו יביא להוזלה קבועה של מאות עד אלפי שקלים לכל מחזור טיפול. הצו צפוי להקל על הנטל הכלכלי הכרוך בתהליך עבור עשרות אלפי הנשים והזוגות שמבצעים מדי שנה טיפולים אלו.
במסגרת הצו החדש, יחויבו ארבע קופות החולים לממן גם את עלות מרבית התכשירים ההורמונליים המהווים חלק אינטגרלי ונדרש מהטיפולים, תודות לתפקידם בעידוד ייצור ביציות להפריה. זאת בצד העובדה כי טיפולי הפוריות עצמם, כבר כלולים באופן מלא בסל הבריאות שקופות החולים מחויבות לספק ולממן לפי החוק.
על פי הערכות משרד הבריאות, כ־60 אלף נשים בישראל עוברות טיפולי פוריות מדי שנה, ובהמשך לכניסת הצו החריג, ההערכה בקרב גורמי הרפואה היא כי הוא ירחיב עוד יותר את היקף טיפולי הפוריות וההפריות החוץ- גופיות, זאת כאשר גם כיום ממוקמת ישראל בראש טבלת טיפולי הפוריות העולמית, כאחת השיאניות בתחום.
על חומרת והיקף הקושי שהיה עד כה לממן טיפולי פוריות, אף שהם כלולים בסל התרופות, ניתן ללמוד מנתונים של עמותת "חברים לרפואה" שמספקת תרופות מחוץ ובתוך הסל לעשרות אלפי מטופלים המתקשים לממן תרופות אלה. על פי נתוני העמותה, אלפי זוגות בטיפולי פוריות התקשו לממן את התכשירים שנמכרו באמצעות קופות החולים והם קיבלו את התכשירים המיוחדים מהעמותה.

ברוך ליברמן, מנכ"ל "חברים לרפואה": "אף שטיפולי הפוריות מצויים בסל הבריאות, מטופלות הנדרשות לבצע הפריה חוץ־גופית נאלצו עד לאחרונה לשאת בעלות כבדה של השתתפות עצמית, כך שסל טיפול תרופתי במחזור הפריה חוץ־גופית אחד עמד על אלפי שקלים. אני מברך על הצעד החדש של שר הבריאות בוסו שמנגיש את הטיפולים החשובים האלו לאוכלוסיות נוספות, שנרתעו עד כה מההוצאה הכבדה.
"עד עתה, נשים וזוגות חוו קושי של ממש להתמודד עם העלויות הגבוהות של טיפולי הפוריות, וחלקם נאלצו "להרים ידיים" ולסגת מהתהליך, שלעיתים מצריך סבבים חוזרים ונשנים של ניסיונות להרות. "חברים לרפואה" מטפלת כבר למעלה משני עשורים באלפי נשים וזוגות הזקוקים לעזרה במימון התכשירים היקרים והזריקות אותן נדרשות מטופלות הפוריות ליטול כחלק בלתי נפרד וחיוני בטיפולי הפוריות, כאשר העמותה אוספת את התרופות היקרות שנותרו ללא שימוש אצל נשים בטיפולים אלו, ומעבירה לנשים הזקוקות להן. הצו החדש של השר יאפשר הוזלה משמעותית שתיתן ליותר זוגות לממש את הזכות הבסיסית להורות - ללא תלות במצבם הכלכלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה