בריאות

ברקע המלחמה: ענקית התרופות בשיתוף פעולה ענק עם ישראל

חברת התרופות אסטרהזניקה חתמה על הסכם עם רשות החדשנות, במסגרתו הרשות תתמוך כלכלית בסטארטאפים ישראליים אשר עשויים להוביל מהפכה בתחום הרפואה, ואלו ילוו מקצועית על ידי ענקית הפארמה. אהוד גולדברג, מנכ"ל החברה אסטרהזניקה ישראל מסר: "מאמינים שנצליח לסייע לאתגרי  מערכת הבריאות"
מערכת ice | 
פארמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
הרשות לחדשנות חתמה על הסכם עם ענקית הפארמה הבריטית-שוודית "אסטרהזניקה" (ששמה עלה לכותרות מוקדם יותר החודש לאחר שביטלה חיסון ניסיוני לקורונה), במסגרתו הרשות תבטיח מימון לתמיכה בסטרטאפים בתחום הבריאות שילוו על ידי החברה. מדובר במהלך אשר נחשב משמעותי מאחר והוא מתרחש במקביל למלחמה וברקע החשש מחרם מדעי ואקדמי כנגד ישראל שתפס תאוצה באוניברסיטאות הגדולות בארה"ב.
לפי ההסכם, חברות ישראליות אשר מקדמות טכנולוגיות ייחודיות בתחום הבריאות ומעוניינות ליישמן בארץ ובעולם, ישתפו פעולה עם אסטרהזניקה העולמית לצורך קבלת תמיכה מקצועית ומדעית לצורך הצלחתן. התוכנית תעניק לסטארט-אפים שישתתפו בה תמיכה וליווי של מומחים מתחומי הרפואה, הפיתוח, הטכנולוגיה, והרגולציה.
מי שיבחרו את הסטרטאפים הישראלים שיקחו חלק בתוכנית יהיו אסטרהזניקה, ענקית הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר וכללית שירותי בריאות, והבחירה תעשה בהתאם לפוטנציאל הטכנולוגי שלהם לחולל מהפכה ולהעניק פתרונות למערכות הבריאות בעולם. באירוע שהתקיים שבוע שעבר השתתפו אוהד גולדברג מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, ד"ר אלון סטופל מנכ"ל הרשות לחדשנות, סטפן ווקססטרום סמנכ"ל המכירות הבכיר של אירופה וקנדה בחברת אסטרהזניקה העולמית, אריק אולנהאג שגריר שוודיה בישראל, וכריס ברטון נציב הסחר של בריטניה באירופה.

אירוע חתימת ההסכם, צילום: דורון ישינסקי 
אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, מסר: "שיתוף הפעולה בין החברה לרשות החדשנות הוא חשוב ומשמעותי ומהווה הבעת אמון של החברה באקו-סיסטם הישראלי". עוד הוא הוסיף: "הדבר נולד תודות להצלחה של Beyondbio – תוכנית החדשנות הייחודית של החברה שהביאה בשנים האחרונות להישגים משמעותיים בשילובם של סטרטאפים ישראלים בעולם. אנו מאמינים ששילוב של גורמים מתחום הפארמה, המדע, הממשל והאקדמיה עשוי להביא להצלחות שיסייעו לשיפור אתגרי מערכת הבריאות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה