בריאות

הבדיקה המהפכנית תביא לבשורה? "יתכן שיאריך ויציל חיים רבים"

סליגנוסטיקס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם זרוע החדשנות של שיבא עבור פיתוח בדיקה לגילוי סרטן בחלל הפה שיתבסס על דגימות רוק. מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס: "שיתוף הפעולה יוליד פיתוח פורץ דרך שיאפשר לראשונה זיהוי מוקדם של סוג סרטן שכיום אין אפשרות לאבחנו בשלב מוקדם"

מערכת ice | 
מייסדי סליגנוסטיקס (צילום אסנת קרסנסקי)
חברת הסטארט-אפ סליגנוסטיקס, שפיתחה ומספקת בדיקות מהירות המבוססות על דגימות רוק, הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם עם ARC – זרוע החדשנות של המרכז הרפואי שיבא, לפיתוח בדיקה לגילוי סרטן בחלל הפה, שיתבסס על דגימות רוק.
אותו מהלך חשוב החל לאחר שהחברה השיקה בישראל את בדיקת ההיריון הראשונה בעולם על בסיס דגימת רוק. מחלת סרטן חלל הפה מתגלה מידי שנה אצל 400,000 בני אדם ברחבי העולם וסיכויי ההישרדות שלהם נאמדים בשיעור ממוצע של כ- 50% בלבד במהלך 5 שנים מהאבחון. 
הבעיה הקריטית בסוג זה של סרטן היא שלא קיים כיום כלי אבחון רפואי יעיל שמסוגל לגלות את התפתחות המחלה בשלביה המאוד מוקדמים. לרוב, אותה מחלה מתגלה רק לאחר שכבר התפשטה על ידי בדיקת רופא של חלל הפה וביצוע ביופסיה של רקמה.
הבדיקה שיפתחו חברת סליגנוסטיקס ושיבא לאבחון סרטן חלל הפה תהיה מהראשונות בעולם לגילוי מוקדם של סוג סרטן זה. מלבד זאת, זו תחשב כבין הבדיקות הראשונות בעולם לאבחון סרטן מסוג כלשהו על בסיס דגימת רוק. 
במסגרת שיתוף הפעולה בין השתיים, תצא לפועל הפלטפורמה של סליגנוסטיקס לעיבוד רוק. הפלטפורמה פותחה על בסיס מחקרים מדעיים שהתפרסו על פני עשרות שנות אדם ובאמצעותה פותחו ומשווקות כבר מספר בדיקות מהירות לגילוי הריון, קורונה ועוד עבור משתמשים ביתיים.  
ד"ר אלכס דובריאן, מנהל מחלקת כירורגיית פה פנים ולסתות במרכז הרפואי שיבא: "הפוטנציאל של גילוי מוקדם של סרטן ראש וצוואר בכלל וסרטן חלל הפה בפרט, הוא אדיר ועשוי להשפיע בצורה משמעותית ביותר על יכולת ההחלמה של מטופלים מורכבים אלה".
ד"ר גיא קריאף, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס: "שיתוף הפעולה בין סליגנוסטיקס והמרכז הרפואי שיבא יוליד פיתוח פורץ דרך שיאפשר לראשונה זיהוי מוקדם של סוג סרטן שכיום אין אפשרות לאבחנו בשלב מוקדם. גילוי מוקדם עשוי להגדיל את הסיכוי להאריך את חייהם של חולי סרטן חלל הפה ולהבריא. נוסף על כך, אם הפיתוח יצליח, תיפתח הדרך לאבחון סוגי סרטן נוספים על בסיס דגימות רוק, שבאופן שיתכן ויאריך ויציל חיים רבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה