בריאות

המאפייה האהובה נסגרת מיידית: "סכנה חמורה לבריאות הציבור"

משרד הבריאות הודיע על צו סגירה קונדיטוריה "ליאב בוטיק פטיסרי" ברחוב לכיש 9 שבעיר קריית ים, זאת לאחר שבביקורת שנערכה במקום נמצאו "ליקויים חמורים רבים המהווים סכנה לבריאות הציבור"
מערכת ice |  13
מאפייה (צילום פלאש 90)
משרד הבריאות הודיע אמש (חמישי) כי הוא מוציא צו סגירה למאפייה "ליאב בוטיק פטיסרי" ברחוב לכיש 9 שבעיר קריית ים, זאת לאחר שבביקורת שנערכה במקום נמצאו ליקויים רבים.
בפירוט הביקורת והליקויים שעלה מהבדיקה של משרד הבריאות נכתב: "ביום 20.5.24 נערכה ביקורת בעסק זה על ידי מפקחי שרות המזון בלשכת הבריאות חיפה. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים רבים המהווים סכנה לבריאות הציבור. הליקויים העיקריים שנמצאו הינם: תשתית פגומה בחלק מהעסק, לרבות מטבח בית קפה. בעסק מתבצעות עבודות שיפוץ ללא הפרדה בין אזורי השיפוץ וחלקי העסק הפעילים. - מצב תברואי ירוד בעסק.
הצטלבויות בין מזון גולמי לבין מזון מוכן לאכילה באחסון ובייצור - חומרי גלם רבים, לרבות חומרי גלם רגישים, פגי תוקף - העסק פועל ללא רישיון ייצור בניגוד לחוק הגנה על בריאות הציבור, תשע"ו – .2015.
ביום 23.5.24 נערך לך שימוע בעניין שקילת הוצאת צו הגבלה מנהלי לעסק בהתאם לסעיף 290 לחוק המזון. בשימוע מסרת כי מאז הביקורת מבוצעות בעסק עבודות ניקיון ועבודות שיפוץ שעתידות להסתיים בתחילת שבוע הבא. הוצהר על-ידך כי ייצור המזון בקונדיטוריה והכנת המזון במטבח בית הקפה הופסקו ולא יחודשו עד לתום עבודות השיפוץ וסיום תיקון הליקויים. כפועל יוצא השהיתי את החלטתי בדבר הוצאת הצו.
ברם הבהרתי בתום השימוע כי אם יתברר שעדין מתבצעות במקום פעולות ייצור והכנת מזון בניגוד להצהרה יוצא צו באופן מיידי ללא שימוע נוסף. לאחר השימוע נערכה ביקורת בעסק ע"י מפקחת שרות המזון, במסגרתה נמצאו מוצרי מאפה חדשים ממולאים בקרמים ומקושטים בפירות שלא היו בעת הביקורת הקודמת דבר המעיד על המשך ביצוע פעילות יצרנית במקום. כן נמצאו סלטים ותוצרת טרייה שטופה נושאי תאריך הכנה של היום-יומיים האחרונים, כלומר הפעילות היצרנית ופעילות מטבח המזנון בעסק לא הופסקה בניגוד למוצהר.
מאחר שבעסק עדין מתבצעות עבודות שיפוץ באזורי העבודה, חלק מעבודות השיפוץ המהותיות כגון סגירת פתחים למניעת כניסת חרקים ומעופפים, הצבת כיור בשטח הייצור טרם הסתיימה, לא ניתן לייצר ולהכין מזון בצורה בטוחה שלא תבטיח זיהומו.
העבודות אף לא מאפשרות שהסחורה והציוד בעסק יוצבו במקום מתאים כך שעדין נשקפת סכנה לבריאות הציבור מהפעלת העסק במתכונת הקיימת ובמצבו הנוכחי. בנסיבות אלו הריני להוציא את צו ההגבלה המינהלי. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה.
בהתאם לסעיף 291 לחוק המזון, אתם רשאים לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. ככל שלא יקוימו הוראותיו של הצו המנהלי אהיה רשאית בהתאם לסעיף 290 לחוק המזון, לנקוט כל אמצעי סביר הדרוש לשם ביצועו ומימושו של הצו בעסק הנ"ל ובמידת הצורך פניה לקבלת סיוע משטרת ישראל, לרבות שימוש בכוח סביר הדרוש כדי להבטיח ציות להוראות הצו.
בהתאם לסעיף 290 לחוק המזון צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 60 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט השלום אשר רשאי להאריך את תוקף הצו לתקופות נוספות".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שחיתות
    אנונימי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם מאפיית צבי/ ויזניץ בבני ברק לשם משרד הבריאות מגיע ?
    סגור
  • 12.
    ומה עם ה"חיסון" לקוביד 19?
    בני 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ול"חיסון " לקוביד 19 המשרד הבריאות לא מצא ליקויים חמורים?
    סגור
  • 11.
    נשמע כאילו המדינה נכנעה למונופולים ושחיתות (ל"ת)
    עדי 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    תפרו תיק
    מיזהזה 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מרגיש שתפו לו תיק, מתי הייתה מאפייה שהיו בה ליקויי בריאות וניתן צו סגירה, משהו פה מסריח, זה כולה מאפייה.
    סגור
  • 9.
    משרד הבריאות
    ממי 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הבריאות הוא הגוף הכי שקרן רמאי הם ממצאים חוקים כדי שיהיה להם עבודה מספיק נקודת ליכלוך בכדי לכתוב בדוח נתאי תברואה ירודים אח תאמינו להם שקרנים ורמאים
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    לסגור לשלושה חודשים
    מאיר 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חצוף.
    סגור
  • 7.
    מאפיה אהובה??? מי ישמע. (ל"ת)
    נחתום 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 6.
    דווקא מקום טוב מאוד
    לקוח מרוצה 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דווקא היה נראה נקי שם, כנראה צריך שיפור בסטנדרטים. מקום עם דברים ברמה גבוהה. היה טוב כל פעם שקניתי
    סגור
  • 5.
    רק קומבינות
    ימית 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יותר מ 80% מעסקי המזון פועלים באופן הזה בישראל. אני לא מכירה אותם אישית אבל כל אחד היום מוכר מוצרים מהבית, לזה אין בעיה בריאותית?
    סגור
  • 4.
    רק לפי השם זאת מאפייה של פלצנים.
    סרווי 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה,אין מילים בעברית? אעלק בוטיק
    סגור
  • 3.
    המאפיה האהובה?
    אודי 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם כל הכבוד מי שמע עליה מחוץ לעיר?
    סגור
  • 2.
    איכס לא קונה שם (ל"ת)
    אלעד 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הבשר בישראל מוזרק עם מים וכימיקלים
    בן 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לעצור יציאתם לגנוב עוד כסף ברמייה ופגיעה בציבור הדבר נעשה כבר שנים ומשרד הבריאות לא עשה לא עושה דבר גם בדרך גידול בקר לבשר מוזרק זרזי גדילה אנטיביוטיקות והורמונים מחליאים את הציבור וכלום עם ישראל קום צא מתוך השממה לפחות לבריאותם של הילדים
    סגור