בעולם

קטאר מאשרת: זו ההתקדמות בעסקת שחרור החטופים

דובר משרד החוץ הקטארי הודיע שהמדינה קיבלה "אישור חיובי ראשוני" מחמאס למתווה עסקת החטופים שהוצעה לו. ארגון הטרור  "קיבל את העסקה באופן חיובי" 
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
אמש (חמישי), הודיע דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל-אנסארי, כי קטאר קיבלה "אישור חיובי ראשוני" מחמאס למתווה עסקת החטופים שהוצע לו. כמו כן, הבהיר גורם בדוחא שהנסיכות עדיין לא קיבלה תשובה מחמאס, וארגון הטרור רק "קיבל את העסקה באופן חיובי".
קודם לכן אמר אל-אנסארי: "העסקה המבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות". עם זאת, בכיר נוסף בקטאר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "בשלב זה עדיין אין עסקה להפסקת אש. חמאס קיבל את ההצעה בחיוב אך עוד לא הגיב באופן סופי".
עוד הדגיש כי "עלינו לדחוף קדימה בכוח כדי לסיים את הסכסוך ברצועת עזה". לדבריו, "שני הצדדים הסכימו על המהות שיכולה להוביל את ההפוגה ההומניטרית הבאה - ואנחנו מקווים שהעניין יסתיים תוך שבועות".
כמו כן, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הערב נאום בקפיטול והתייחס למלחמה בעזה: "אנחנו עובדים יום ולילה כדי להצליח להביא את את החטופים, כדי לסיים את המשבר ההומניטרי וכדי להביא לשלום ולהתקדם לעבר פתרון שתי המדינות. אנחנו רואים את הטראומה והמוות בעזה וישראל. מבין את הכאב פה ובעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה