בעולם

המלחמה בעזה תסתיים? ההצעה שתביא לסיומה נחשפת

המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה יוצרת לסין אפשרות לשחק תפקיד מרכזי ולתפוס את מקומה של ארצות הברית כמעצמה הגדולה, אבל גם היא יודעת שיש לה גבולות למה שהיא יכולה להשיג
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן, שי ג'ינפינג (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה וחוסר היכולת של ארצות הברית לכפות את רצונה על הצד הישראלי מאפשרת לסין לשחק תפקיד מרכזי בסכסוך, הדיפלומט הבכיר של סין, וואנג יי, דן בסוף השבוע בסכסוך עם גורמים רשמיים בוושינגטון על רקע החשש ממלחמה אזורית גדולה יותר, ארה"ב התחייבה שתעבוד עם סין בניסיון למצוא פתרון למלחמה, כך דווח ב-BBC.
במסגרת הדיווח הדיפלומט הסיני שוחח גם עם הנציגים הישראלים והפלסטינים בעניין והיה אחד התומכים המרכזיים לקריאה להפסקת אש בעצרת האו"ם. הצדדים מביעים תקווה שסין תוכל לנצל את מערכת היחסים הקרובה שלה עם איראן, שתומכת בחמאס בעזה ובחיזבאללה בלבנון, כדי להחליש את המצב. פקידים אמריקאים ככל הנראה לחצו על מר וואנג "לעודד רגיעה" עם האיראנים, דיווח הפייננשל טיימס.
סין הייתה זו שתיווכה בין איראן לסעודיה בהגעה להסכם שיסיים את הסכסוך בין המעצמות מוקדם יותר השנה. מכיוון שלסינים מערכת יחסים מאוזנת עם כל הצדדים במזר התיכון היא יכולה להיתפס כמתווך הגון בפתרון הסכסוך, זאת למרות שבישראל כעסו על היחס הראשון של הסינים למתקפת חמאס ב-7.10 כאשר היא לא גינתה זאת. למרות זאת היחסים עם ישראל נותרו כפי שהיו לפני המלחמה, מדובר על יחסים שמגלגלים מיליארדי דולרים בשנה. הערכה שסין להם יחסים קרובים עם מדינות ערב וארצות הברית לה יחסים קרובים עם ישראל יכולים לעבוד יחד למטרת סיום המלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אינטרס סיני מובהק. סין נגדנו. לא יכולה לתווך (ל"ת)
    כתבה מתורגמת מסינית? 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור