בעולם

מתקפת טרור בניגריה: לפחות 113 בני אדם נהרגו ו-300 נפצעו

מהומות רצחניות על רקע סכסוך דמים בין רועי צאן לחקלאים במדינה הובילו לפיגועים קטלניים בין כוחות הניצים. כוחות צבא מקומיים מנסים להשתלט על המתרחש: "ההתקפות היו מתואמות היטב". אזור פלטו, אחד האזורים המגוונים מבחינה אתנית, הוא מוקד משמעותי לסכסוכים בין קהילתיים. מהממשלה נמסר: "ננקוט צעדים" 
מערכת ice | 
מתקפת טרור בניגריה (צילום צילום מסך/ News Central TV)
טרור באפריקה: מניין ההרוגים בפיגועים בסוף השבוע במדינת פלטו שבמרכז ניגריה עלה ל-113, אמר פקיד מקומי אמש (שני) לסוכנות הידיעות CNBC, באזור שבו עימותים בין רועים לחקלאים נפוצים. מדובר בהתפרצות האלימה החמורה ביותר מאז חודש מאי השנה, כאשר יותר מ-100 בני אדם נהרגו במסגרת סכסוכי חקלאים-רועים.
 
סוכנות הידיעות AFP ציטטה את צבא ניגריה ביום ראשון שאמר כי 16 בני אדם נהרגו בהתקפות האחרונות. היו"ר בפועל של אזור השלטון המקומי בוקוס במדינת פלטו, מונדיי קאסה, אמר כי 113 בני אדם נהרגו בהתקפות בשבת ובראשון. "ההתקפות היו מתואמות היטב. לא פחות מ-20 קהילות שונות הותקפו על ידי השודדים".
 
 
"מצאנו 113 גופות מהקהילות האלה. וטיפלנו יותר מ-300 פצועים", קאסה לא מסר מי עומד מאחורי האירועים והוסיף כי הפצועים פונו לבית החולים. את תגובת המשטרה לא ניתן היה להשיג עד למועד הדיווח. פלטו היא אחת מכמה מדינות מגוונות מבחינה אתנית ודתית בעורף המכונה החגורה התיכונה של ניגריה, שבה סכסוכים בין-קהילתיים גבו את חייהם של מאות בני אדם בשנים האחרונות.
 
האלימות מצוירת לעתים קרובות כעימות אתנו-דתי בין רועים מוסלמים ובעיקר חקלאים נוצרים. אבל שינויי אקלים והתרחבות החקלאות הם גם גורמים מרכזיים. גורם צבאי במדינה, הוסיף כי "לאחר התקרית החלה מהומה, אך הושגה שליטה במקום". מושל המדינה ציין כי מדובר במתקפה "ברברית, אכזרית ובלתי מוצדקת", ומלשכתו נמסר כי "הממשלה תנקוט צעדים לבלימת ההתקפות המתמשכות על אזרחים חפים מפשע".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה