בעולם

מסוגלים להגיע ולפגוע בכל נקודה: צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב

צפון קוריאה, הודיעה על שיגור מוצלח שביצעה השבוע של טיל בליסטי שהגיע לגובה של 6,000 ק"מ ועבר מרחק של 1,000 קילומטרים הטיל מסוגל לפגוע בכל נקודה בארצות הברית אומרים ביפן

מערכת ice | 
צפון קוריאה מאיימת (צילום freepik, יוטיוב/ CBS News)
צפון קוריאה, שיגרה אתמול (שני), בהצלחה טיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל להגיע בכל מקום בארצות הברית, כך עולה מדיווחים בארה"ב ויפן. מומחים בתחום העריכו שהביצועים המוצלחים מעידים על התקדמות משמעותית בהתעצמות הצבאית של צפון קוריאה.
סגן שר ההגנה של הפרלמנט היפני אמר כי באופן תיאורטי הטיל ששיגרה צפון קוריאה יכול היה לפגוע בכל נקודה בארצות הברית: "הטיל הבליסטי מסוג ICBM ששוגר הפעם, אם יחושב על סמך המסלול, בהתאם למשקל ראש הנפץ, יכול להיות בעל טווח טיסה של למעלה מ-15,000 ק"מ (9,320 מייל), כלומר כל שטח ארה"ב יהיה בטווח".
הרשויות ביפן ציינו כי הטיל טס במשך 73 דקות עד שהגיע לגובה של 6,000 ק"מ ועבר מרחק של 1,000 קילומטרים. לבסוף הטיל נחת בים ממערב לאי יפני ומחוץ לגבולות המדינה.
ההערכות בארה"ב הן שהטיל שנורה הוא מסוג Hwasong-18 שנורה גם באפריל ויולי האחרונים. מומחה אמריקאי אמר כי: "אם זה אכן מבחן הטיסה המוצלח השלישי ברציפות, זה יהיה שיא טוב של אמינות".
השיגור הבוקר מגיע לאחר שיגור מוצלח נוסף של טיל בליסטי קצר טווח תוך פחות מ-24 שעות. ביום ראשון בלילה, טיל בליסטי קצר טווח שוגר לעבר המים מול החוף המזרחי של חצי האי הקוריאני, דיווח הצבא של קוריאה הדרומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה