בעולם

ההפתעה של אח של סינוואר לצה"ל: מנהרת הטרור הענקית נחשפה

צפון רצועת עזה: המנהרה הגדולה ביותר נחשפה, הפרויקט נבנה בהובלת לא אחר מאשר מוחמד סינוואר אחיו של המבוקש מספר אחד של ישראל

מערכת ice |  1
מנהרת טרור (צילום דובר צהל)
מתחילת המלחמה וכן בימים אלו צה"ל פועל לאיתור והשמדת עשרות מנהרות, כחלק מהפירוק השיטתי של תשתיות חמאס. לוחמי יחידת יהל״ם, כוחות חי״ר, יחידות מיוחדות וכוחות ההנדסה של אוגדת עזה, פעלו וחשפו תוואי מנהור אסטרטגי חדש של הארגון.
צה״ל חשף עד כה מעל 4 ק״מ של תוואי המנהרה, המגיע לעומק מירבי של כ-50 מטרים. הפיר הקרוב ביותר של המנהרה ממוקם במרחק של כ-400 מטרים ממעבר ׳ארז׳ אשר שימש למעבר פועלים, סוחרים, וחולים לקבלת טיפול רפואי בישראל בשנים האחרונות. 
לתוואי מספר פיצולים אשר מהווים רשת מנהרות רחבה ומסובכת. במנהרות יש תשתיות ביוב, חשמל, קשר וטלפוניה, כמו גם דלתות הדף אשר נועדו למנוע את כניסת כוחות צה״ל. המנהרה מאפשרת תנועת כלי רכב בתוכה ונמצאו בה אמצעי לחימה רבים של חמאס. 
פרוייקט בניית המנהרה כלל צוות של עשרות מחבלים שהגיעו במיוחד לשם בנייתה מחאן יונס לצפון הרצועה. בבניית המנהרה נעשה שימוש בחומרים שלא נראו עד כה במנהרות. על פי הערכות, חמאס השקיע במתווה התת קרקע ברחבי הרצועה מיליוני דולרים. לפני מספר ימים במהלך מבצע במנהרה זוהו מחבלים שחוסלו על ידי כוחות צה״לֹ.
כאמור, פרויקט המנהור הובל על ידי מוחמד סינאוור, אחיו של ראש תנועת החמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר. מוחמד הוא מפקד חטיבת ח׳אן יונס בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא היה מעורב בפיגועים רבים נגד יעדים אזרחיים וצבאיים של ישראל מאז ראשית שנות ה-90, ובפרט מאז פרוץ האינתיפדה השנייה. בשנים האחרונות ניסתה ישראל כמה פעמים להתנקש בחייו ללא הצלחה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לשרוף את העזתים
    דלי 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשאוף את העזתם בתוך המנהרות
    סגור