בעולם

נשיאת הרווארד תתפטר בעקבות אנטישמיות? זו ההחלטה שהתקבלה

לאחר התפטרותה של נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, גם נשיאת אוניברסיטת הרווארד עשויה לעשות צעד דומה, לאחר שקלודין גיי מתמודדת עם לחץ גובר להתפטר עקב עדות לאנטישמיות בקמפוס
מערכת ice | 
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת הרווארד (צילום יוטיוב/ WCVB Channel 5 Boston)

האם נשיאה של אוניברסיטה נוספת בארצות הברית תתפטר בעקבות עדות לאנטישמיות בקמפוס? בארצות הברית מדווחים כי גוברים הלחצים על נשיאת הרווארד קלודין גיי להגיש את התפטרותה מהתפקיד. גיי בת ה-53 נאלצה בימים האחרונים להתנצל בפני הקהילה היהודית לאחר שלא הבטיחה כי סטודנטים שיקראו קריאות אנטישמיות אכן יושעו.

יש לציין כי מאות אנשי סגל בהרווארד עומדים מאחורי הנשיאה ודורשים מהאוניברסיטה לא לפטר אותה. דבריה של ד"ר גיי בקונגרס עוררו זעם רב, אז טענה גיי כי קריאה לרצח עם של יהודים היא מתעובת אך לא סיבה להעיף סטודנטים מהאוניברסיטה. 
 

מספר ימים לאחר מכן התנצלה גיי בראיון לעיתון הרווארד וטענה: "אני מצטערת, אין לי שום דרך להגדיר את המילים שאמרתי חוץ מלהביע חרטה". התאגיד של הרווארד מונה 13 חברים ואמור להיפגש מאוחר יותר הערב במטרה לדון בעתידה של גיי. בימים האחרונים גורמים באוניברסיטה ויותר מ-500 אנשי סגל חתמו על עצומה כדי לדחוק בהנהלת הרווארד שלא להיכנע לדרישות פוליטיות ובמהלך השעות האחרונות עלה מספר החתומים על העצומה ל-700.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה