דיגיטל וטק

מסתמן: גוגל דוחה את השקת התשובה שלה ל-ChatGPT

שבעה חודשיים עברו מאז שגוגל, הכריזה על מודל הבינה המלאכותית שאמור לתת את התשובה למוצר של המתחרה OpenAI, כעת נראה כי ההשקה של המוצר שהייתה אמורה לקרות השבוע, נדחתה לינואר, זו הסיבה להחלטה
מערכת ice | 
שירות הסיבים האופטיים של גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אתר The Information מדווח כי החברה תכננה לחשוף השבוע את ג'מיני, מודל ה-AI המתקדם שלה, בשורה של אירועים בקליפורניה, וושינגטון וניו יורק - אך החליטה בחשאי לדחות את ההשקה לינואר. הסיבה: תשובות לא אמינות בשפות שאינן אנגלית. גוגל הבטיחה שלג'מיני יהיו "יכולות שלא נראו במודלים קודמים"
למי שהפסיק לשכוח לפני שבעה חודשים, במהלך כנס המפתחים I/O גוגל, הכריזה לראשונה  על מודל הבינה המלאכותית החדש ג'מיני שאמור להיות התשובה שלה לGPT-4 של המתחרה OpenAI.
לפי מה שהחברה מסרה דאז, נאמר כי המודל יציג: "יכולות מולטי-מודאליות שלא נראו לפני כן במודלים קודמים", כשהחברה התכוונה למעשה שהמודל יהיה בעל יכולות שהן מעבר לעיבוד שפה.
שבעה חודשים עברו מאותה הכרזה ואמש (שבת) לפי דיווח של אתר The Information נראה כי גוגל אשר תכננה לחשוף אותו השבוע, דחתה את ההשקה בחשאי לחודש ינואר. נכון לעכשיו גוגל בחרה שלא להגיב לפרסומים הללו.
לפי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה תכננה להציג את ג'מיני בשורה של אירועים שיתקיימו בוושינגטון, קליפורניה וניו יורק בהשתתפות פוליטיקאים וקובעי מדיניות, אך במסגרת הבדיקות נמצא כי המודל עדין לא מתמודד עם שאלות שאינן בשפה האנגלית מה שמציג חיסרון גדול משום שהמתחרה של גוגל GPT-4 מתמודדת מעולה עם שפות אחרות (כן, גם עם עברית). 
כאמור, המודל GPT-4 של חברת OpenAI נחשב נכון היום, למודל השפה המתקדם ביותר בעולם ולמעשה הוא יכול "להבין" טקסט, תמונות ואודיו. ככול הנראה גוגל מעוניינת להציג יכולות דומות לאלו ואף שואפת להציג מוצר שובר שווין שיביא עמו יכולות מתקדמות יותר, אך נכון לעכשיו עוד לא ברור אילו תכונות בדיוק היא פיתחה עבור ג'מיני.
מאחורי הפיתוח של ג'מיני עומדת מחלקת גוגל דיפמיינד, שהחברה הקימה רק לאחרונה  על ידי מיזוג שנעשה בין מחלקת הבינה המלאכותית שלה, גוגל בריין, לבין סטארט-אפ הבינה המלאכותית הבריטי שרכשה בשנת 2014, דיפמיינד. המיזוג נתפס אז כניסיון של גוגל להאיץ את פיתוח יישומי ה-AI בעקבות ההשקה של GPT-4 ושיתוף הפעולה בין OpenAI למיקרוסופט.
ג'ף דין, המדען הראשי של גוגל דיפמיינד, התייחס לעבודה על ג'מיני בריאיון שפורסם בשבוע שעבר ב-Economic Times ההודי: "אני הייתי חושב על ג'מיני כעל מודל שנמצא מתחת להרבה קבוצות של מוצרים, ולא בהכרח כעל מוצר חדש, אנחנו כבר אמרנו שהוא יהיה מולטי-מודאלי ויוכל להבין הרבה סוגים של מודליות וכו'. אבל מעבר לכך, אין לנו על מה להכריז".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה