בעולם

בהולנד מורתעים מהאסלאם הקיצוני: מפלגת הימין ניצחה בבחירות

ביבשת אירופה ובעיקר במערבה, תושבים רבים מודאגים מעליית האסלאם הקיצוני בתוך המדינות, כתוצאה מתהליכי ההגירה שנראו ביבשת בשנים האחרונות. בהולנד, על פי המדגמים, נראה כי מפלגת הימין המתנגדת להגירה, זכתה ברוב בבחירות
מערכת ice | 
אמסטרדם (צילום unsplash)
כמות המהגרים שנכנסו לאירופה המערבית בשנים האחרונות היא חסרת תקדים וכבר בתחילת התהליך התעוררו נגדו קולות במספר מדינות, גם במדינות הליברליות ביותר. התופעה גרמה למפלגות ימין רבות בעולם להתחזק ולאסוף עוד ועוד קולות, ובחלק מהמדינות מפלגות הימין הן אלה ששולטות.
מפלגות הימין במערב אירופה צוברות תאוצה, כמו מפלגת החירות בהולנד, בראשותו של חירט וילדרס שהתבטא רבות בעבר נגד הגירה ונגד האסלאם הקיצוני העולה במדינה. על פי מדגמים שפורסמו בהולנד אתמול (רביעי) עם סגירת הקלפיות בתום יום הבחירות, נראה כי מפלגתו של וילדרס זכתה ברוב קולות, אך לא בטוח שתוכל להרכיב ממשלה.
אם יצליח בסופו של דבר להרכיב ממשלה, ניצחונו של וילדרס מהווה מהפך של ממש בפרלמנט ההולנדי, מאחר ומפלגת השלטון, המפלגה השמרנית בראשותו של ראש הממשלה הוותיק, מארק רוטה, שלא התמודד בבחירות, הגיעה רק למקום השלישי.
ניצחון זה ממשיך את המגמה הנראית ברחבי מערב היבשת, של אזרחים רבים שמודאגים מכמות המוסלמים שמדברים בגלוי על הפיכת המדינות בהן הם נמצאים למדינות שיחיו תחת חוק השריעה האסלאמי, ועל כך שהם אינם מקבלים את חוקי המדינות אליהן הם נמלטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה