השוק

דירוג האשראי של ארה"ב בסכנה: מודי'ס מורידה את התחזית ל"שלילית"

החברה הודיעה על החלטתה עם תום שבוע המסחר בוול סטריט. הסיבה: "הסיכונים השליליים לחוסנה הפיסקאלי של צפון אמריקה". הדירוג הנוכחי של הכלכלה החזקה בעולם נשאר AAA. עם זאת, אין ספק שמדובר בתמרור אזהרה, אל מול הקיטוב החד שמאפיין את המערכת הפוליטית במדינה
מערכת ice |  1
דירוג אשראי ארה"ב (צילום shutterstock)
חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אמש (שישי) על הורדת תחזית הדירוג של ארה"ב מ"יציבה" ל"שלילית". מדובר, ללא ספק, בהתרעה לא משתמעת לשתי פנים, לקראת אפשרות עתידית להורדת הדירוג. לאחר שננעל שבוע המסחר בוול סטריט, החברה אשררה את הדירוג הנוכחי ברמה של AAA, רמת דירוג האשראי הגבוהה ביותר בסולם.
"הגורם המרכזי לשינוי התחזית לשלילית", הסבירו במודי'ס במעמד ההחלטה, "הוא הערכת מודי'ס לפיה הסיכונים השליליים לחוסנה הפיסקאלי של ארה"ב גדלו". את הצעד נימקו בכמה תואנות, כאשר המובילה שבהן היא הקיטוב החד שמאפיין את המערכת הפוליטית במדינה.

ואמנם, ראוי להדגיש כי מודי'ס היא היחידה מבין שלוש חברות הדירוג הגדולות שמעניקה לארה"ב דירוג מושלם של AAA, שעליו המדינה שומרת בקנאות יחסית מאז 1917, נוכח היותה של ארה"ב הכלכלה החזקה בעולם. באוגוסט האחרון הורידה במפתיע פיץ' את דירוג האשראי של ממשלת ארה"ב לרמה של AA+, תוך שמתחה ביקורת על הגרעונות הפיסקאליים הגוברים של המדינה.
 
פיץ התייחסה ל"שחיקה בממשל" שהובילה, לדבריהם, להתנגשויות חוזרות ונשנות סביב תקרת החוב. בחברה המשמעותית השלישית, S&P, הורידו את ארה"ב מהמדרגה העליונה עוד ב-2011, והיא זוכה כעת לדירוג ברמה של AA+.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפד מחזיק בכוח את השוק
    האמיתי 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובאמריקה השווקיים חוגגים 13 ימים עליי מטורפת רצופה חוץ מיום אחד אוייי גאד נסססססססס חולי נפש שם שתתפוצץ להם שם הבועה בפנים
    סגור