בעולם

ישראל לא לבד: אלה המדינות שסבלו ממהומות האריתראים

תל אביב היא לא העיר היחידה בה פרצו אתמול מהומות ענק בין תומכי המשטר באריתריאה למתנגדיו, גם במספר מדינות באירופה ביניהן שוויץ ונורווגיה היו במוקד הסכסוך של המדינה האפריקאית, בינתיים בבתי החולים בגוש דן עדיין מאושפזים עשרות פליטים אריתראים שנפצעו במהלך המהומות
מערכת ice |  1
עובדים זרים בישראל (צילום פלאש 90)

עשרות מבקשי מקלט אריתראים עדיין מאושפזים בבתי החולים בגוש דן כתוצאה מהמהומות שפרצו אמש בין תומכי המשטר במדינה האפריקאית למתנגדיו. כזכור אמש בדרום תל אביב רצו תומכי המשטר לערוך אירוע לציון 30 שנה לעצמאות המדינה, בעוד מתנגדי המשטר הגיעו כדי למחות, מה שהפך לאירוע אלים במעורבות המשטרה שניסתה לעשות סדר.

למרות האירועים הקשים בתל אביב, ישראל היא לא המדינה היחידה שסבלה ממחאות מבקשי המקלט האריתראים. בעיר הנורווגית ברגן החלו אתמול בשעות הצהריים עימותים, כאשר הצדדים זרקו אבנים אחד על השני, המוחים פנו לממשלת נורווגיה בדרישה לבטל את האירוע. ממשלת נורווגיה מסרה בתגובה כי לא תסכים לאירועים כאלה.

גם באזור ציריך בשוויץ הרגישו את המהומות ו-12 בני אדם אף נפצעו באירועים, במהלך מהומות בהן השתתפו 200 אריתראים. לאחר שהפסטיבל לציון 30 שנה להקמת המדינה בוטל. בנוסף למספר הפצועים שלושה אריתראים נעצרו. בחודש יולי האחרון פרצו בגרמניה עימותים גם כן על רקע דומה מחוץ לפסטיבל אריתראי בעיר גסן. 26 שוטרים נפצעו בחודש יולי האחרון, כתוצאה מהאלימות שכללה גם זריקת אבנים, בקבוקים ופצצות עשן.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא אוספים אותם ומעיפים חזרה לאריתראה. שיתפרעו שם (ל"ת)
    עופר 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור