בעולם

דרמה בבית הסוהר: אסירים מחזיקים עשרות שוטרים כבני ערובה

אקוודור קורסת תחת כנופיות הפשע: אסירים בבית הכלא הצליחו להשתלט על 57 אסירים ושוטרים, וצילמו אותם מתחננים על חייהם. במקביל התפוצצו מכוניות תופת ברחבי המדינה במחאה על תנאי הכלואים
מערכת ice | 
כלא אילוסטרציה (צילום unsplash)
קיטו בירת אקוודור סוערת ממתקפת רימוני נפץ של כנופיות פשע ופיצוץ שתי מכוניות תופת במהלך הלילה – ובנוסף אסירים בבית כלא בעיר קואנקה שבדרום אקוודור הצליחו להשתלט על 57 סוהרים ושוטרים, ומחזיקים אותם כבני ערובה.
כוחות גדולים של צבא ומשטרה מקיפים את הכלא אך חוששים לפרוץ פנימה מחשש לחיי בני הערובה. החוטפים פרסמו סרטון בו נראים הסוהרים המוחזקים כשהם מתחננים על חייהם, ופונים לממשלה בבקשה שלא תבצע פעולות שמפרות את זכויות האדם של האסירים.

גל הפיצוצים בקיטו היה לכאורה מפגן כוח של כנופיות פשע מאורגנות שלא גבה קורבנות, בעוד שההתקוממות בבתי הכלא נחשבת כצעד מחאה על החרמת נשק יום קודם לכן, והעברת אסירים לבית כלא אחר.
מכוניות התופת כוונו אל בתי הכלא SNAI במדינה מוכת האלימות - אחת התפוצצה מחוץ למפקדה והשנייה בבניין ששיכן בעבר משרדי SNAI. "אנחנו מודאגים לגבי שלומם של אנשינו", אמר שר הפנים חואן זפאטה במסיבת עיתונאים בבירה קיטו. "מדובר בתגובה אלימה מאוד לצעדינו לניקיון בתי הכלא מאלימות כנופיות".
 
אקוודור, עד לפני כמה שנים מקלט שליו ששוכן בין יצרניות הקוקאין הגדולות בעולם - קולומביה ופרו - נקלעה לאחרונה לאלימות כשהיא בעצמה הפכה למרכז לסחר בסמים. בתי הכלא של אקוודור הפכו יעד למעשי טבח בידי כנופיות יריבות, עם קשרים לקרטלים קולומביאנים ומקסיקנים - שהובילו ליותר מ-430 מקרי רצח של אסירים מאז 2021.
התקפות הטרור והפיצוצים בבירה קיטו נדירות במדינה, אך מזכירות את הטרור שזרע בקולומביה ברון הסמים פבלו אסקובר בשנות ה-80, כשהכריז מלחמה על המדינה כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה