בעולם

משרד ההגנה הבריטי טוען: כך רוסיה החריבה את הייצוא האוקראיני

משרד ההגנה בריטי טוען כי רוסיה עושה שימוש בפצצות כבדות במשקל 5.5 טון כדי לפגוע בעיר הנמל האוקראינית אודסה. כמו כן, המשרד טוען כי רוסיה הצליחה להשמיד אלפי טונות של תבואה אוקראינית, לצד תשתיות חשובות
מערכת ice | 
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
בימים האחרונים רוסיה פתחה חזית מלחמה חדשה באוקראינה. לאחר פרישתה מהסכם התבואה, רוסיה פנתה לעיר הנמל המרכזית אודסה והחלה להפציץ אזורים נרחבים בה במטרה להרוס תבואה ואמצעים שיאפשרו לאוקראינה לייצא את התוצר שלה למדינות העולם.
לפי מעריב, משרד ההגנה בריטי טוען כי רוסיה עושה שימוש בפצצות כבדות במשקל 5.5 טון כדי לפגוע בעיר הנמל, וכי אלו אפילו יכולות לפגוע בנושאות מטוסים. לצד זאת, המשרד טוען כי רוסיה הצליחה להשמיד אלפי טונות של תבואה אוקראינית, לצד תשתיות חשובות. עוד לפני כן, הפרישה של רוסיה מהסכם התבואה היווה חשש עבור מדינות רבות שסומכות על הייצוא של אוקראינה, בהן מדינות ביבשת אפריקה.
מנגד, אוקראינה לא נשארה דוממת. בסוף השבוע האחרון כלי שיט בלתי מאויש שיוחס לאוקראינה תקף מכלית נפט רוסית בשם SIG בים השחור. התקיפה התבצעה בסמוך לגשר שמחבר את רוסיה לחצי האי קרים. במכלית שהו 11 אנשי צוות, אך לא דווח על פצועים או הרוגים באירוע.
בניגוד לאירוע אלו, לאחרונה דווח כי אוקראינה נמצאת עם פניה קדימה וכבר מתכננת את שיקום המדינה. בין התוכניות הרבות ישנה הכוונה להפוך את אוקראינה למדינה ירוקה שפועלת לצמצם פליטת גזי חממה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה