בעולם

הסם הטרנדי החדש: תרופת הרגעה של בעלי חיים

מקרים מצטברים בארה"ב מעידים כי סם מסוכן, שמיועד בכלל לבעלי חיים, מעורבב בסמים פופולריים כמו הרואין, קוקאין ומת' - ללא ידיעתם של המשתמשים - זה הנזק החריד שנגרם להם
מערכת ice | 
סחר בסמים (צילום דוברות המשטרה)
מלני קוקס שמה לב לפני זמן מה שפצע  בידה, בו היא הזריקה הרואין כשני עשורים, פשוט לא מחלים ומצבו אפילו נהיה חמור יותר. בירור רפואי מצא כי, לא בשונה מרבים אחרים, הסם בו השתמשה עורבב עם סם הרגעה שמיועד לבעלי חיים, בשם הרשמי זילאזין, או בשמו "הפופולרי" - טארנק או סם הזומבי. 
הדיווח על המקרה של קוקס אינו חריג לאחרונה בארה"ב. יותר ויותר מעידים כי הסם המסוכן מעורבב בסמים פופולריים כמו הרואין, קוקאין ומת' - ללא ידיעתם של המשתמשים. יותר מכך, ישנן עדויות לכך שהסם נמצא גם בקרב תרופות פופולריות יותר כמו זנקס ומשככי כאבים נוספים, גם כן ללא ידיעת הצורכים.
העדויות על הרעלות כאלו כאמור רק הולכות וגוברות, אך איתן גם מקרי המוות. בשנת 2021 היקף המתים כתוצאה מצריכת הסם היה גבוה פי 35 ממה שהיה שלוש שנים לפני כן. למשל, 102 איש מתו משימוש בסמים בהם היה סם הטראנק בשנת 2018. המספר הזה זינק ל-627 בשנת 2019. בשנת 2021 הוא הגיע ללא פחות מ-3,468 מקרים.
לפי גורם באחד מבתי החולים בניו יורק, הסם יכול לגרום ל"טשטוש חמור, לחץ דם נמוך והוא כמובן ממכר בפני עצמו". בניו יורק פוסט אף דווח כי הסם מכה במשתמש ממש כמו פטיש על הראש, וכך הוא מותיר אותם במצב של חצי מודעות. שילוב עם סמים אחרים כאמור גורם לנגעים חמורים על העור, מה שתרם להמצאת השם "סם הזומבי". 
המצב בארה"ב כה חמור שהוא את הבית הלבן להכריז על השילוב בין הסם ובין פנטניל כסיכון ממשי. משמע, הממשל יידרש כעת להמציא אסטרטגיה שתתמודד עם זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה