בעולם

בתי ספר הורו על הורדת ספר התנ"ך ממדפי הספריות

ספרי התנ"ך לא נמצאים יותר על המדפים במערכות החינוך במדינת יוטה בארצות הברית. הסיבה לכך נעוצה בתלונה שהוגשה על ידי הורה "מודאג"
מערכת ice | 
קודקס ששון (צילום מוזיאון אנו)
תלונה שהוגשה בדצמבר האחרון גרמה למערכת החינוך במדינת יוטה שבארצות הברית להסיר את ספרי התנ"ך מחומר הלימוד. הנימוק לכך מטעם מדינת יוטה טוען שבספר התנ"ך ישנם "קטעים וולגריים ואלימים". התלונה הגיע לאחר שבשנה שעברה נאסר על הצגת ספרים "פורנוגרפיים או מגונים" בבתי הספר.
על פי "סולט לייק טריביון", עיתון מצליח מאוד במדינה, התלונה הוגשה על ידי הורה שטען כי לתנ"ך אין מסרים וערכים חשובים וכי הוא לא מותאם לילדים. על פי העיתון, ההורה הסתמך על החוק המדובר וטען כי התנ"ך הוא "פורנוגרפי לפי ההגדרה החדשה".
כאמור, התקנה החדשה נכנסה לתוקף לראשונה על ידי מחוז דייויס שבמדינה. ספרי התנ"ך כבר הוסרו ממדפי בתי הספר ולפי הדיווח, גורמים במערכת החינוך המקומית טוענים שהתנ"ך אף פעם לא היה באמת חלק מתוכנית הלימודים.
נראה שההחלטה במערכות החינוך השונות בארצות הברית, להסיר ספרים הנחשבים לפוגעניים היא קונצנזוס די רחב. כך מדינות שמרניות כמו טקסס וקרוליינה הדרומית הסירו ספרים שהוגדרו על ידם ככאלה, וגם במדינות ליברליות יותר אסרו על הימצאות ספרים כאלה במערכת החינוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה