בעולם

המלחמה על הדולר: סין ורוסיה עובדות על מטבע חדש

ארגון BRICS - המורכב ממדינות רוסיה, סין, הודו, ברזיל ודרום אפריקה - יעבוד על מטבע חדש בפסגה הבאה של הארגון באוגוסט, והתוכנית כוללת גם מעבר למטבעות דיגיטליים
מערכת ice |  1
יואן סיני (צילום shutterstock)
ארגון BRICS - המורכב ממדינות רוסיה, סין, הודו, ברזיל ודרום אפריקה - עובד על מטבע חדש שיקרא תיגר על מעמדו של הדולר, כך אמר סגן יו"ר הפרלמנט הרוסי אלכסנדר בבקוב ביום חמישי.‏ הוא הוסיף כי המדינות ידונו בנושא בפסגה הבאה של הארגון, שתתקיים בדרום אפריקה בסוף אוגוסט. 
מספר מדינות נוספות מתכוונות להצטרף לגוש הכלכלי, בהן כלכלות גדולות ממדים כמו ארגנטינה, איראן, אינדונזיה, טורקיה, ערב הסעודית ומצרים.
‏"המעבר לעסקאות במטבעות לאומיים הוא הצעד הראשון. הבא הוא לספק את התפוצה למטבעות הדיגיטליים או לכל צורה אחרת של מטבע חדש ביסודו בעתיד הקרוב", אמר בבקוב. 
"אני חושב שבפסגת המנהיגים של BRICS תוכרז הנכונות לממש את הפרויקט הזה, עבודות על תנועות שכאלה נמצאות בעיצומן". 
הבכיר הרוסי לא שלל את האפשרות למטבע יחיד המשותף למדינות BRICS אשר ישתמשו בו לסחר בינלאומי. הוא אמר כי מטבע כזה יכול להיות מאובטח לא רק באמצעות זהב, אלא גם באמצעות מוצרים אחרים המשותפים למדינות הסוחרות - בהם יסודות אדמה נדירים.
בבקוב טען כי הדולר והאירו משרתים את האינטרסים של וושינגטון ולונדון ולא את הקהילה הגלובלית הרחבה יותר, והדגיש כי הוא (המערב) אינו מכיר ברוסיה, הודו וסין כמקבילות שוות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להתכונן למהפכה במטבעות
    דודו 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדולר יתחיל לרדת בעולם
    סגור