בעולם

כך משטר אסד עושה רווח על גבם של 2.5 מיליון אזרחים עקורים

שבועות ספורים לאחר רעידת האדמה שהשאירה מיליונים של אזרחים סורים ללא קורת גג, המשטר הסורי עושה רווח על גבם של העקורים וזאת על ידי עצירת שיירות הסיוע, בזיזתם ומכירה בלתי חוקית ויקרה של הכמות הנותרת לנזקקים חסרי כל
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
אף שגל רעידות האדמה באזור טורקיה וסוריה כבר חלף, מיליוני אזרחים נותרו חסרי כל. מאז הרעידות אזרחי סוריה העקורים נאלצים לחיות באוהלים (אם בכלל הצליחו להשיג ולשלם על אחד) ברחובות ההרוסים ועם מעט מאד סיוע מטעם משטר אסד. לאור המצב זה האחרון עושה בינתיים רווח על גבם של אותם אזרחים.
על פי ההערכות, כלל הסיוע שמגיע בשיירות לכיוון אותם אזרחים נזקקים לא מגיע במלואו וזאת היות שכוחות המשטר ומליציות הכפופות לו משתלטים על השיירות ועל חלוקת המזון, מחלקים את האספקה ראשית לאנשיהם ואז היתרה המעטה שנותרת לאזרחים. חלקם אף מוכרים אותם לנזקקים במחיר גבוה למטרות רווח.
לצד זאת, לאחרונה דווח כי ישראל הפציצה את נמל התעופה בחלב - אזור בו מליציות שיעיות מעיראק (שפועלות תחת חסות איראנית) הודיעו שיקימו כ-500 יח"ד דיור עבור הנפגעים. ההודעה הזו נתקלה בהתנגדות רבה בתוך סוריה ומחוצה לה, היות שקיים חשש שאותן דירות כלל לא ישרתו אזרחים שנותרו ללא בתים, אלא דווקא את המליציות שמטרתן היא להשתקע באזור. עם זאת, לא ידוע אם ההפצצה הישראלית התרחשה גם לאור ההערכות הללו.
המציאות בשטח, כך על פי דה מרקר, היא כי שיירות סיוע רבות נאלצות לפעול בחשאי על מנת להעביר את התרומות והאספקה לאזרחים חסרי כל, אשר היקפם מוערך בלא פחות מ-2.5 מיליון איש. יתרה מכך, הליך השיקום והבנייה המחודשת מוארך בחודשים ואפילו שנים, הנזק מוערך במיליארדים. במקביל לכך האו"ם סופג ביקורות רבות על היקף ההיענות שלו לסייע לנזקקים, כאשר התלונות הן על האיטיות בתגובה.
האו"ם הגיב כי מדובר בעיכוב הנובע מאישורים שיש להשיג מהמשטר הסורי, שלא הגיעו במהרה. עם זאת, מדובר בהסבר חלקי בלבד היות שבשטח לא היה צורך לקבל אישור כניסה לאזור הנשלטים על ידי הכורדים.
לאחרונה אושרה בסוריה טיוטת תקציב מדינה שמעידה כי הוא נמוך ביחס לשנים קודמים ועימוד על 3.6 מיליארד דולר, לעומת 5.5 מיליארד דולר בשנה החולפת. משמעות הדבר הוא כי 90% מאזרחי סוריה חיים מתח לקו העוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה