בעולם

נסראללה: "חוק עונש מוות למחבלים יגביר את המוטיבציה לפיגועים"

 אחרי שעבר בקריאה טרומית שבוע שעבר, איים מנהיג הטרור בנאום מצולם כי "האויב הטיפש" לא ירתיע את אנשי ההתנגדות הפלסטינית
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום צילום מסך טוויטר)
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בשני לחוק עונש מוות למחבלים, שעבר שבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, וכינה אותו "צעד טיפשי" שרק יגביר את המוטיבציה לפצע פיגועים. 
"כשישראל אומרת שהיא הולכת לכיוון עונש מוות זה צעד טיפשי", אמר מנהיג הטרור בנאום מצולם. "בעיניי, כל מה שקורה בישראל זה סימני הסוף של קיום מדינת ישראל. האויב הטיפש חושב שאם הוא מאיים על אנשי ההתנגדות הפלסטינית בכלא ואז גם בעונש מוות אז זה ירתיע אותם - הוא חי באשליות".
"יכול להיות שיהיו כאלה שיחששו להיכנס למאסר, אבל מוות זה לא דבר שמפחיד אותם", המשיך נסראללה. "אני פונה לציונים הטיפשים ואומר שהחוק הזה רק יגביר את הרצון והמוטיבציה בקרב הפלסטינים לבצע פעולות ג'יהאד. זה ממש לא ירתיע אותם".
נוסח הצעת החוק, שכאמור עברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאה, ברוב של 55 חברי כנסת מול תשעה מתנגדים, קובעת שמחבל שגורם "בכוונה או באדישות" למותו של אזרח ישראל, כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – יקבל גזר דין שעונשו מוות. אלא שגזר הדין נתון לשיקול דעתו של השופט שברצונו יחמיר וברצונו יקל.
"מאז קום המדינה מחבלים ארורים רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים", אמר אז במליאה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "לפי הצעה זו טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות בנסיבות שיש בהן מטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי יידון לעונש המתה. צריך לדעת - לפעמים אנחנו רוצים להיראות הומנים ומוסריים, אבל במקרה הזה אם לא נחוקק את החוק הזה אנחנו לא נהיה הומנים כלפי הילדים שלנו וכלפי המשפחות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה