בעולם

האור בקצה המנהרה? האינפלציה באירופה דועכת

מדד המחירים לצרכן האירופי פורסם ומציג ירידה בשורת מדדים המעידים על ירידה בקצב האינפלציה שעומדת על 8.5% בחודש ינואר, נמוך מהתחזיות
מערכת ice | 
אירו (צילום פלאש 90)
האינפלציה בגוש האירו ירד במהלך ינואר בקצב מהיר מהצפוי לקצב שנתי של 8.5% (התחזית הייתה 9% לאחר קריאה של 9.2% בדצמבר), כך עולה ההנתונים הראשוניים של מדד המחירים לצרכן של ינואר של גוש האירו. מתוך כך זהו החודש השלישי ברציפות שבו האינפלציה בגוש מתקררת.
מדד הליבה, נותר בקצב שנתי של 5.2% כמו הנתון בדצמבר, כאשר התחזיות היו שיעלה במעט ל-5.4%. יש לציין שמדד זה אינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון. כמו כן מדד המחירים המשולב (HICP), עלה קלות ל-7% לעומת תחזית שיוותר באותו שיעור של דצמבר, 6.9%. למעשה מדד זה משקף את האינפלציה ההרמונית במדינות הגוש לאחר האחדה והתאמה ואינו כולל מחירי אנרגיה ומזון.
במקביל לפרסומים אודות המדדים השונים, גם שיעור האבטלה בגוש לדצמבר פורסם והסתכם ב-6.6% - נתון גבוה בעשירית האחוז מהתחזיות ומהנתון של נובמבר. המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, מדד דאקס בפרנקפורט יציב, מדד פוטסי בלונדון עולה 0.3% ומדד קאק 40 בפריז מוסיף 0.1%.
בזירת הסחורות, הנפט מתקדם מעט, נפט ברנט מוסיף 0.4% ונסחר סביב 86 דולר לחבית ונפט WTI עולה 0.6% ונסחר סביב 79 דולר לחבית. הזהב נחלש 0.3% לרמה של כ-1,939 דולר לאונקיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה