בעולם

האם המלכה אליזבת' ניבאה את מותה לפני שנה?

בכל שנה בערב חג המולד מלכת אנגליה המנוחה, אליזבת', נהגה לפנות לציבור האזרחים עם סרטון ברכה מצולם. היום המלך צ'ארלס ממשיך במנהג ומפרסם את הברכה שלו, בה הוא חולק לאמו כבוד, מדבר על המלחמה באירופה ויוקר המחייה
מערכת ice | 
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
לכבוד חג המולד, זמן קצר לאחר פטירת אמו ומלכת אנגליה אליזבת', המלך צ'ארלס משחרר את הנאום הראשון שלו לכבוד החג בתור מלך - נאום שאמו הייתה הראשונה לצלם ולא רק להקליט לרדיו. בנאום המצופה צ'ארלס חלק כבוד לאמו, לאלו שתורמים לנזקקים וכמובן השמיט כל זכר למייגן והארי.
המלך פתח את הנאום עם זיכרון אמו, אשר קבורה עם בעלה הנסיך פיליפ בקרבת המקום בו המלך צילם את הנאום. כמו כן נציין כי המלכה נהגה לצלם את הנאום בעודה ישובה ליד שולחן העבודה שלה. צ'ארלס לראשונה מצולם עומד, בניגוד למסורת שהנהיגה אמו. המלך הודה על כל הודעות התמיכה והאבל שקיבלה משפחתו לאור פטירתה.
לכך הוסיף: "חג המולד זו תקופה מאתגרת עבור אלו שאיבדו אדם קרוב. אנו חשים בחיסרון שלהם בכל נקודת מפנה בתקופת החגים ואנו זוכרים אותם בכל מנהג". לצד זאת הוא דיבר על האמונה הנוצרית של אמו והאמונה שכל אדם יכול לעשות טוב בעולם.
בצורה בלתי ישירה המלך התייחס למלחמת רוסיה-אוקראינה שהביאה ליוקר המחייה והודה לאלו שתורמים ופועלים למען הנזקקים במדינה. המלך אף התייחס לאחד הביקורים שלו בארץ, במסגרתו ביקר בבית לחם - מקום לידתו של ישו.
במהלך הסרטון, שארכו מעל ל-8 דקות, הוצגו קטעים שונים של כוחות הביטחון, נזקקים, אירוע תרומה וגם חברי המשפחה המלכותית,  כמובן ללא הנסיך אנדרו שהודח מתפקידו המלכותי, כמו גם הארי ומייגן
אלו בעלי הזיכרון הטוב באמת ייזכרו כי בשנה שעברה, בעת הנאום של המלכה היא ציינה כי תעביר בקרוב את שרביט האחריות לדור הבא ורבים האמינו כי אולי תפרוש מתפקידה. כעת אפשר להאמין כי צפתה את העתיד במידה מסוימת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה