בעולם

שכר המינימום מזנק ב-55%: משבר יוקר המחיה הכריע

בצל הירידה הקלה באינפלציה בטורקיה, ארדואן מודיע עליה של 55% בשכר המינימום החודשי לשכירים. כעת המניע הפוליטי מאחורי ההחלטה הזו נחשף, לצד התוצאה הסבירה ביותר והיא - החמרה באינפלציה
מערכת ice | 
משכורת (צילום vecteezy)
על אף שטורקיה הציגה האטה קלה ביותר במדד האינפלציה שלה בחודש נובמבר, עם ירידה מ-85.5% ל-84.4% (שיא של 24 שנים), הנשיא ארדואן מודיע השבוע בנאום טלוויזיוני ששכר המינימום החודשי במדינה יעלה ב-55% . 
כיום, כ-30% מהשכירים בטורקיה עובדים בשכר מינימום ולאחר שההעלאה הזו תיכנס לתוקף החל מתחילת 2023, שכר הממוצע יעמוד על 8,500 לירות שהם כמעט 1,600 שקלים. 
על פי מומחים כלכליים שהתראיינו ל-CNBC מדובר בצעד פוליטי בעיקרו וזאת לאור הבחירות המתקרבות בטורקיה, אשר ייערכו בחודש יוני. לדעת המומחים, בעוד שהצעד יביא לארדואן כמה נקודות לחיוב בקרב קהל המצביעים, הוא גם יביא בפועל לעלייתה והחמרתה של האינפלציה במדינה.
נציג טורקי צייץ ששכר המינימום בטורקיה נמצא בשיא מזה 20 שנים אך קשה לדעת בעת זו האם העלאה נוספת תעזור לארדואן לנצח את הבחירות. כאמור האינפלציה ירדה בחודש שעבר בפעם הראשונה ב-18 חודשים. עדיין מדובר באחוז גבוהה שלא נראה במדינה מעל לשני עשורים. 
בעוד שבטורקיה שכר המינימום הוא זה שעולה, אצלנו בארץ מה שיעלה כבר מתחילת ינואר הקרוב הוא מחרי החשמל שצפוי לזנק בכ-8%. בעקבות העלייה הצפויה המונים יצאו לרחובות על מנת למחות על יוקר המחיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה