בעולם

"מזכירת הרשע": בת 97 נשפטת בגרמניה על סיוע לרצח יהודים

קשישה בת 97 שזכתה לכינוי "מזכירת הרשע" נשפטת בימים אלו על אדמת גרמניה בגין סיוע לרצח במלחמת העולם השנייה בהיותה המזכירה של מנהל מחנה הריכוז וההשמדה שטוטהוף
מערכת ice | 
מזכירת הרשע נשפטת (צילום יוטיוב)
משפט נדיר מאד בעידן זה מתרחש בימים אלו על אדמת גרמניה. קשישה בת 97 בשם אירמגארד פורכנר עומדת למשפט בו היא מואשמת בלא פחות מ-11,412 סעיפים של סיוע למעשה רצח וסיוע לניסיון רצח וזאת לאור היותה המזכירה של ראש מחנה הריכוז שטוטהוף במלחמת העולם השנייה. במסגרת המשפט קיבלה את הכינוי "מזכירת הרשע".
פרוכנר היא האישה הראשונה בשנים רבות שעומדת למשפט עבור פשעי מלחמה במלחמת העולם השנייה והמשפט מגיע בצל האמירות האנטישמיות והקיצוניות של הראפר קניה ווסט.
פרוכנר שירתה במחנה מיוני 1943 ועד אפריל 1945 כשהמחנה היה האחרון ששוחרר על ידי הצבא האדום. המנחה כלא יהודים, העביד אותם ובשנת 1944 החל לרצוח אותם בתאי גז. לאחר שפרוכנר נתבעה, כמו רבים אחרים, היא סירבה להישפט ועורכי דינה טענו כי לא ניתן להוכיח באופן מלא שהיא הייתה מודעת למעשים הנוראיים שהתרחשו במחנה.
עם זאת, כתב ההגנה שלה מלא בחורים ועדותו של בעלה המנוח שגם עבד במחנה מוכיחה שהוא ידע על המעשים וכתוצאה מכך גם היא. יתרה מכך, בהיותה מזכירותו של מנהל המחנה פול ורנר הופ, אין זה סביר שלא הייתה לה מודעות כלל למתרחש.
פורכנר עתידה הייתה להישפט כבר בשנה שעברה אך המשפט נדחה לאחר שהיא נמלטה מבית האבות בו התגוררה. היא נמצאה ונאסרה חמישה ימים לאחר מכן. גזר הדין עתיד להתפרסם ב-20 לדצמבר. בבית המשפט היא אמרה שהיא מצטערת על מה שקרה ושהיא מצטערת כל כך שנדרשה לעבוד במחנה באותה התקופה. המשפט מתקיים תחת בית המשפט לקטינים היות והיא הייתה מתחת לגיל 21 באותה העת. 
פרוכנר היא לא המואשמת היחידה בפשעי מלחמה שנשפטת בגיל כה קשיש. ביוני האחרון יוסף שוטץ (101) נשפט לחמש שנות כליאה עקב מעורבותו במוות של מעל ל-3 אלף אסירים במחנה זקסהאוזן. כמה שנים לפני כן ג'ון דמניוק נשפט גם הוא לחמש שנים על סיוע לרצח של 28,060 יהודים, במסגרת משפט מתוקשר ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה