בעולם

ראש העיר: תלבשו סוודרים גם בבית - כי אין חשמל לחימום

מושלת טוקיו הפצירה באזרחי יפן בכלל ותושבי העיר בפרט להתחיל ללבוש סוודר עם צווארון גולף: "אני בעצמי לובשת צווארון גולף, זה יחסוך בחשמל"
מערכת ice | 
יוריקו קויקה (צילום יוטיוב/ FRANCE 24 English)
מושלת טוקיו יוריקו קויקה הפצירה בתושבי העיר להרבות בלבוש סוודרים ושמה דגש על שסוודרים בעלי "צווארון גולף", גם בתוך ביתם במהלך החורף הקרוב כדי להפחית את צריכת האנרגיה ביפן. "לחימום הצוואר יש השפעה תרמית. אני בעצמי לובשת צווארון גולף ולובשת צעיף כל יום. זה יחסוך בחשמל", אמרה קויקה לכתבים.
"זהו אחד הכלים לעבור יחד את אקלים האנרגיה החורפי הקשה". לדבריה, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, "מוביל בלבישה של צווארוני גולף". למעשה ממשלת יפן עורכת זה מכבר קמפיין שנתי של "באז מגניב", שבו מעודדים קוד לבוש חורפי במשרדים כדי לחסוך באנרגיה במהלך החורף הקר במדינה.
במקביל לקריאה בחיסכון באנרגיה ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, קרא באוגוסט האחרון ל"החיות את תעשיית החשמל הגרעינית" במדינה בניסיון להתמודד עם עלויות הגואות של האנרגיה המיובאת. כזכור בשנת 2011 התרחש אסון גרעיני בכור פוקושימה שביפן כתוצאה מנזקי רעידת האדמה בסנדאי, והצונאמי שבא בעקבותיה. האסון הגרעיני בפוקושימה הוגדר כתאונה רבתי בסולם הבין-לאומי לאירוע אטומי ורדיולוגי והוא, נכון ל-2020, אירוע התאונה החמור ביותר בעולם מאז אסון צ'רנוביל, שהתרחש ב-1986.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה