בעולם

הישראלי שנפגש עם נשיא איראן: "הוא רוצה לשפר את היחסים"

פגישה היסטורית: המרצה הישראלי ליאור סטרנפלד, נכח בפגישה עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן במהלך אירוע בשולי העצרת הכללית של האו"ם, וסיפר: " הרגשתי מוזר. זה היה מעניין, קשה ומכובד. אני מקווה שאפשר יהיה לבנות משהו מזה. היה רצון טוב"
מערכת ice | 
ישראל ואיראן (צילום shutterstock)
פגישה היסטורית: ליאור סטרנפלד הישראלי, פרופסור להיסטוריה איראנית ולימודים יהודיים, המשמש כמרצה באוניברסיטת פן סטייט, נכח בפגישה עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן במהלך אירוע בשולי העצרת הכללית של האו"ם.
המרצה הישראלי קיבל הזמנה מיוחדת ורשמית מהנשיא האיראני להשתתף בפגישה המדוברת, ואף קיבל אישור רשמי ממדינת ישראל להגיע למפגש, בו היו גם רבנים ורבניות. מיד בסיום הפגישה, ליאור סטרנפלד ערך ראיון קצר לשלומי אלדר מערוץ רלוונט.
בראיון שערך סיפר: "הנשיא ידע שאני ישראלי, אני לא יודע אם הוא ידע לזהות פנים בחדר אבל למען הסר ספק עדכנתי את הנציגות האיראנית שאני ישראלי כדי למנוע מבוכה מאוחר יותר, וזה לא ביטל את ההזמנה שלי לפגישה. הרגשתי מוזר. זה היה מעניין, קשה ומכובד. אני מקווה שאפשר יהיה לבנות משהו מזה".
"אני לא יודע, אני לא רוצה להיות נאיבי מדי אבל אני מקווה שאפשר יהיה לראות בפגישה הזאת רצון טוב. הייתה בחדר הרבה כנות ואני ממש מקווה שייקחו את זה הלאה. הוא דיבר על המצב מול חיזבאללה ובעזה, זה היה נוכח כל השיחה. הוא אמר שזו מלחמה נוראית שחייבת להיפסק".
עוד המשיך וסיפר: "דובר על זה שאיראן לא הגיבה לפרובוקציות האחרונות. זה גם מהלך מצדו של להראות איזה תפקיד הוא מבקש למלא במרקם המזרח תיכוני. יש פנים חדשות באיראן? התשובה היא כן. זה לא המשך של המשטר של ראיסי. הוא מדבר על זה שהתפקיד שלו הוא לחדש את היחסים עם המערב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה