בעולם

טובעת: החברה שבנתה את הטיטאניק הכריזה על חדלות פירעון

חברת Harland & Wolff, הכריזה על חדלות פירעון לאחר שלא הצליחה להשיג מימון מממשלת בריטניה. החברה תיכנס להליך מינוי מנהל מיוחד בימים הקרובים כדי לנסות לארגן מחדש את עסקיה. מספנת בלפסט ההיסטורית בה נבנתה הטיטאניק, תמשיך לפעול
שרון בירקמן | 
ספינת הטיטאניק בסרטון החדש (צילום צילום מסך יוטיוב)
חברת Harland & Wolff הבריטית, שנוסדה לפני 163 שנים ובנתה את הטיטאניק, הכריזה על חדלות פירעון לאחר שכשלה במציאת מימון להמשך פעילותה. החברה הודיעה כי בימים הקרובים תיכנס לתהליך של מינוי מנהל מיוחד במטרה לארגן מחדש את עסקיה. הודעת החברה מגיעה על רקע דחיית בקשתה להלוואה מממשלת בריטניה בגובה מאתיים מיליון ליש"ט (264 מיליון דולר). 
Harland & Wolff הודיעה כי תבצע קיצוצים בפעילויות שאינן חלק מעסקי הליבה שלה; מספנת בלפסט, שבנתה את הטיטאניק ובונה כיום ספינות מלחמה עבור הממשלה הבריטית - תמשיך לפעול כרגיל. בשנה שעברה סיימה Harland & Wolff לבנות את הספינה הראשונה שלה מזה שני עשורים במספנה ההיסטורית. 

המנהל הזמני של החברה אמר ל-CNN כי החברה מתמודדת עם קשיים כלכליים משמעותיים בעקבות הפסדים היסטוריים כבדים וחוסר יכולת להבטיח מימון לטווח הארוך. בשנת 2019 מונתה לחברה מנהלת מטעם הממשלה הבריטית; Harland & Wolff נרכשה כמה חודשים מאוחר יותר בידי חברת האנרגיה InfraStrata. החברה התמקדה בעיקר בתיקוני אוניות ובעבודה על פרויקטים לאנרגיה ירוקה. החברה הודיעה כי פרויקטים מרכזיים שלה כמו פרויקט אחסון הגז בצפון אירלנד, ימשיכו לפעול.
ארגון העובדים הבריטי GMB קרא לממשלה לפעול כדי להגן על המספנות ועל העובדים, והדגיש כי אין להסתמך בעניין על השוק החופשי בלבד. ממשלת בריטניה הבהירה כי היא ממשיכה לפעול למציאת פתרון שיבטיח את המשך בניית הספינות בבריטניה ושמירת מקומות העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה