בעולם

איש העסקים הישראלי המצליח בצרות: ייקנס ב-2 מיליון דולר

גל חיימוביץ' הודה במסגרת עסקת טיעון באשמה כי הפר את חוקי היצוא האמריקנים עם הברחת חלקי חילוף למטוסים עבור חברות רוסיות והוחלט כי במסגרת ההליך ייקנס ב-2 מיליון דולר בלבד
מערכת ice |  3
עסקים-אילוסטרציה (צילום freepik)
בפרשה מטלטלת שחושפת את מורכבות היחסים הבינלאומיים בעידן הסנקציות, גל חיימוביץ', איש עסקים ישראלי בן 49, הודה באשמה בהפרת חוקי היצוא האמריקניים. חיימוביץ', בעליה של חברת השילוח הבינלאומית CTI Global, ניהל מערך מתוחכם להברחת חלקי חילוף למטוסים לרוסיה, תוך עקיפת הסנקציות שהוטלו בעקבות הפלישה לאוקראינה. פעולותיו לא רק סיפקו טכנולוגיה קריטית לחברות תעופה רוסיות, אלא גם תמכו בעקיפין בפיתוח טכנולוגיות צבאיות מתקדמות.
על פי YNET, מסמכי בית המשפט חושפים תמונה מורכבת של רשת הונאה בינלאומית. במשך למעלה משנה, חיימוביץ' ארגן יותר מ-160 משלוחים של חלקי מטוסים, תוך שימוש במדינות מתווכות כמו האמירויות והמלדיביים להסוואת היעד האמיתי. שיטות ההסתרה כללו הנחיות מפורשות לעובדים להסתיר את העובדה שהמטען מיועד לרוסיה, מה שמדגיש את המודעות המלאה לאי-החוקיות של הפעולות.

ההשלכות הכלכליות והמשפטיות של פעולות חיימוביץ' הן משמעותיות. הוא גבה למעלה משני מיליון דולר עבור שירותיו, סכום דומה לקנס שהוא צפוי לשלם כעת. בנוסף, הוחרמו חלקי חילוף ומערכות אלקטרוניות הקשורות לפרשה. מעבר לעונש האישי, הפרשה מעלה שאלות נוקבות לגבי היכולת לאכוף סנקציות בינלאומיות ומדגישה את הצורך בפיקוח הדוק יותר על שרשראות אספקה גלובליות.
הפרשה מציבה אתגר משמעותי ליחסי ישראל-ארה"ב בתקופה רגישה. בעוד שגורמי הסברה ישראליים מביעים תקווה שהאירוע לא יגרום לקרע ביחסים, הוא מדגיש את המתח המתמשך בין האינטרסים הכלכליים והמדיניים. יתרה מזאת, הפרשה ממחישה את הנחישות האמריקנית לאכוף את הסנקציות נגד רוסיה, במיוחד לאור הקשרים המתהדקים בין מוסקבה לטהרן, ומעלה שאלות לגבי תפקידן של מדינות ניטרליות לכאורה במערכת הבינלאומית המורכבת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא יכולים לסרב לפוטין.אין מה לעשות.
    אחת פשוטה 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הצעה שאי אפשר לסרב.לא מסרבים לפוטין.זה מאוד ברור.
    סגור
  • 2.
    דם של ילדים אוקראינים על הידיים שלו . אלוהים ינקום דמם (ל"ת)
    Richa 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    היצור הזה (ל"ת)
    מי זה 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור