בעולם

גרמניה ממשיכה לנסות למכור לקטאר את נכסי חברת הנפט הרוסית

נכסיה של ענקית הנפט הרוסית רוספנט בגרמניה נמצאים בידי ממשלת גרמניה בנאמנות כבר תקופה ממושכת; כעת הממשלה מאריכה את הנאמנות לחצי שנה נוספת בניסיון לאפשר לרוסנפט למכור אותם לקטאר
שרון בירקמן | 
נפט (צילום pexels)
ממשלת גרמניה החליטה להאריך את הנאמנות המנהלית שלה על הנכסים של חברת הנפט הרוסית רוסנפט (Rosneft) בגרמניה בשישה חודשים נוספים, זאת על פי דיווח ברויטרס. ההחלטה מתקבלת על רקע הציפייה למכירת הנכסים לקטאר. עתיד נכסי רוסנפט בגרמניה, ובכלל זה 54.17% במפעלי הזיקוק PCK שוודט, טרם הוכרע מאז שממשלת גרמניה תפסה את השליטה עליהם בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. פעילויות רוסנפט בגרמניה כוללות חלקים במפעלי זיקוק נוספים.
הנאמנות המנהלית מאפשרת לממשלת גרמניה להחזיק ולנהל את עסקיה של רוספנט תוך שמירה על מבנה הבעלות המקורי. האחיזה הורחבה שלוש פעמים במטרה להגן על העבודה השוטפת בבתי הזיקוק של שוודט ולתת לרוסנפט זמן למצוא קונה לנכסיה. ההארכה צפויה להיכנס לתוקף לאחר פקיעת הארכת האחיזה הנוכחית ב-10 בספטמבר.
הארכת הנאמנות נועדה לאפשר לרוסנפט לנהל מגעים עם קטאר על מכירת נכסיה בגרמניה. קטאר היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת RWE, יצרנית החשמל הגדולה בגרמניה.

רוסנפט היא אחת מחברות הנפט והגז הגדולות בעולם. החברה, בבעלות ממשלת רוסיה, עוסקת בחיפוש, פיתוח, והפקה של נפט וגז טבעי, וכן בזיקוקם ושיווקם. רוסנפט מפעילה מתקני זיקוק ברחבי רוסיה ומחזיקה בבעלות על נכסים משמעותיים גם מחוץ לרוסיה, כולל בגרמניה ובמדינות נוספות. החברה ממלאת תפקיד מרכזי בכלכלת האנרגיה הרוסית. ממשלות ברחבי העולם התערבו בנכסיה של החברה כתוצאה מהסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, וכעת מנסות למכור אותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה