בעולם

לינץ' במייקל לינץ' גם אחרי מותו: HP תמשיך בתביעת המיליארדים נגדו

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית היולט פקארד (HP) הודיעה כי תמשיך בתביעה המשפטית נגד עזבונו של היזם הבריטי מייק לינץ'; מותו של לינץ' נקבע בחודש שעבר לאחר שהיאכטה שלו טבעה מול חופי סיציליה; החברה דורשת פיצויים בסכום של ארבעה מיליארד דולר
שרון בירקמן | 
יאכטה טובעת בחופי איטליה (צילום Guardia Costiera)
היולט פקארד (HPE) אישרה כי היא מתכוונת להמשיך בהליכים המשפטיים שנפתחו נגד מייקל לינץ', "ביל גייטס הבריטי", בעודו בחיים, בעקבות תביעה אזרחית שהגישה החברה בבית המשפט העליון בבריטניה בשנת 2022. החברה האמריקאית טענה כי לינץ' ומנהל הכספים הראשי לשעבר שלו ביצעו הונאה במסגרת המגעים בין הצדדים לרכישת חברת התוכנה אוטונומי מ-2011, אותה רכשה HP ב-11 מיליארד דולר.
ב-2022 קבע בית המשפט כי HPE הצליחה במידה רבה בתביעות האזרחיות נגד לינץ' וחוסיין. בית המשפט הבהיר, עם זאת, כי הפיצויים הסופיים יהיו "משמעותית פחות מהסכום הנתבע". דיון בנושא הפיצויים נערך בחודש פברואר השנה; החלטה סופית לגבי הסכום צפויה להתקבל בקרוב. HPE הודיעה כי בכוונתה למצות את ההליכים המשפטיים למרות מותו של לינץ' תוך שמירה על זכויותיה המשפטיות מול עזבונו.

לינץ' עצמו זוכה מחמת הספק במשפט פלילי נפרד שנערך בארצות הברית, בו הואשם בהונאה וקנוניה סביב עסקת אוטונומי. המשפט הסתיים ביוני האחרון.
לינץ', בן 59 במותו, היה על סיפון היאכטה שלו כשזו טבעה בסערה מול חופי סיציליה באוגוסט האחרון. בתו האנה בת ה-18 היתה בין שבעת הנספים באירוע. רעייתו אנג'לה היא בין 15 הניצולים. הרשויות באיטליה פתחו בחקירה בנוגע לטביעת היאכטה והאשמות אפשריות נגד רב החובל של הספינה, כולל חשד לגרימת מוות ברשלנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה