בעולם

אבל בעולם העסקים: רוכש הענקית שברשימת פורצ'ן 500 נפטר ממחלה

ברנס אנד נובל הוקמה במטרה להפוך לחברת הספרים והמוציאה לאור הגדולה בעולם. המייסד שלה, לאונרדו ריג'יו, נחשב לאחד מהענקים בענף עד שהגיע ג'ף בזוס ואמזון. היום הוא הלך לעולמו בגיל 83
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
איש העסקים ומי שייסד את הענקית ברנס אנד נובל ואף ניהל אותה בפועל עד שנת 2019, לאונרדו ריג'יו, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 83, לאחר מאבק ממושך וקשה במחלה הנוראית אלצהיימר.
ריג'יו נודע בעיקר בשל הקמת ברנס אנד נובל, ואף בטרם הגיעה אמזון לממדיה המפלצתיים, נחשב ריג'יו כמוביל בענף הספרים וההוצאות לאור. בשנת 2019 נמכרה ברנס אנד נובל לרקן גידור ענקים, לאחר שנכנסה לרשימת העסקים היוקרתית של פורצ'ן 500.
מה שהביא את אמזון להיות עדיפה על החברה של ריג'יו נאמר על ידי ריג'יו עצמו. אמזון התחילה לבסס את מעמדה כאשר החל האינטרנט להשתלט על העולם. מאחר והחברה שהקים ריג'יו לא הוקמה עם תשתית טכנולוגית כלשהי, ולכן אמזון "עקפה אותה בסיבוב".
על פי סיפורים על ריג'יו, את הדרך העסקית המשמעותית שלו החל כאשר לקח הלוואה של 1.2 מיליון דולר, כדי לקנות את השם של ברנס אנד נובל, ומאז דרכו לטופ העסקים העולמי נסללה.
אמזון כאמור, החלה להשתלט על השוק מאז האינטרנט תפס תאוצה בבתים הפרטיים, בשנות ה-90. מאז הפכה אמזון לאחת החברות הגדולות בעולם ואת המייסד שלה, ג'ף בזוס, למתמודד ישיר על תואר האיש העשיר בעולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קורבן סייבר מוח אל תשקיעו כלום ברפואה שחוסמת (ל"ת)
    את הבריאות 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור