בעולם

האנליסטים בהלם שהאיש הזה הפך למיליארדר. מה קרה שם?

מניית חברה ברזילאית זינקה ב-930% מאז סוף חודש מאי והפכה את מייסד החברה ומחזיקה המניות העיקרי שלה למיליארדר. אנליסטים: הסיבה לתעלומה לא ברורה, ממתינים ל"שורט סקוויז"
מערכת ice | 
גרף מניות (צילום shutterstock)
מניית חברת ניהול הפסולת הברזילאית אמביפר (Ambipar Participações e Empreendimentos)  עלתה מאז סוף חודש מאי בצורה דרמטית ביותר מ-930%. העלייה אמנם הפכה את מייסד החברה למיליארדר, אך גם הרימה כמה גבות בקרב אנליסטים ומשקיעים.
על פי דיווח בבלומברג, הזינוק במחיר המניה העלה את שווי השוק של החברה ל-13.9 מיליארד ריאל ברזילאי (כ-2.5 מיליארד דולר) ואת שווי האחזקות של המייסד, המחזיק ב-73% מהמניות, ל-10.1 מיליארד ריאל (כ-1.8 מיליארד דולר). 
השאלה שכולם שואלים עכשיו היא: מה עמד מאחורי הזינוק? אין באמת סיבה ברורה לעלייה חדה במחיר המניה. האנליסטים, בינתיים, מציעים הסברים. חלקם מצביעים על רכישות מניות שביצע לאחרונה המייסד עצמו ועל רכישות נוספות שביצעה חברת נאמנות המחזיקה ב-15% מהחברה. תוכנית לרכישה עצמית של מניות עליה הודיעה החברה ותחזית טובה מהצפוי עשויות להיות הסבר נוסף לזינוק. אחרים מעלים את החשש כי הביקוש הגובר למניה עלול לגרום ל"שורט סקוויז" שיביא לעלייה נוספת במחיר.

סמנכ"ל הכספים של החברה אמנם הודיע כי מייסד החברה אינו מעוניין להפוך אותה לפרטית, אבל הזינוק החד ממשיך להיות סיבה לדאגה. מחיר המניה הנוכחי גבוה משמעותית מהיעד הממוצע ל-12 החודשים הקרובים.
"סביר להניח שבחודשים הקרובים המניה תיפול כפי שעלתה", אמר אנליסט מ-Guide Investimentos. לדבריו ירידה בפוזיציות השורט עשויה להעיד על כך שהעלייה בשלבי דעיכה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה